مدیر دبیر کلانشهر های کشور گفت:امروز بیش از 36دستگاه فرهنگی در کشور وجود دارد که شهرداری یکی از این ها بوده که اثر بخشی زیادی در برنلمه های فرهنگی دارد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛صارمی زاده فعالیت این میزان دستگاه متولی را موجب بروز موازی کاری در این حوزه دانست و افزود: این موضوع موجب فراموش شدن برخی برنامه های فرهنگی و اجتماعی کشور و همچنین تکرار برخی موضوعات می شود.

وی در ادامه فرهنگ را یک موضوع ماندگار عنوان کرد و گفت: فرهنگ شهروندی شامل بسیاری از مباحث موجود در شهر می شود که با توجه به مسائل فرهنگی می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کردو فرهنگ شهروندی امروز می تواند مسائل مختلف شهروندان را پوشش دهد.

صارمی زاده با بیان اینکه هر موضوعی در جامعه می تواند فرصت و یا یک تهدید باشد، اضافه کرد: فاصله بین فرصت و تهدید در حوزه فرهنگی بسیار کم است و باید با برنامه های اصولی از شرایط مختلف بهره ببریم.

مدیر دبیرخانه کلانشهرهای کشور جوانان را یکی از فرصت هایی مهم کشور برشمرد و تاکید کرد: اگر به مشکلات جونان همچون بیکاری توجه نشود این فرصت به تهدید تبدیل خواهد شد.

وی توجه به فرهنگ وقف در مدیریت شهری کشوررا یک امر ضروری خواند و گفت: واقفین در کشور باید به سمت و سوی مدیریت شهری هدایت شوند. فرهنگ وقف در مدیریت شهری نیازمند توجه بیشتری بوده و باید از این ظرفیت برای توسعه شهرها بهره گرفت.

شایان ذکر است زنجان میزبان معاونین فرهنگی اجتماعی شهرداری های استان های کشور در روز های 12و13 آبان است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.