ارومیه؛

اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی فرصت مناسب برای رفع محرومیت ها

فرماندارتکاب گفت: اجرای برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی فرصت بزرگی برای رفع محرومیت و توسعه شهرستان تکاب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ ایرج ثقفی در جمع روسای ادارات و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان تکاب، افزود: با توجه به انتخاب تکاب به عنوان شهرستان هدف و آزمون اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی می توان از این فرصت برای تکمیل و توسعه زیرساخت ها و بهره برداری بهینه از ظرفیت های این شهرستان استفاده کرد.

وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های محلی و منطقه ای برای تولید ثروت ملی و توسعه شهرستان از مهمترین اهداف اقتصاد مقاومتی است که شهرستان تکاب قابلیت اجرای مناسب این برنامه را دارد.

وی بیان کرد: تمام اقدامات ادارات و دستگاه های اجرایی باید معطوف به تحقق و به ثمر رسیدن اهداف اقتصاد مقاومتی باشد و برای این منظور مدیران باید با همت بالا و برنامه ریزی مدون در مسیر تعامل و همکاری بین بخشی حرکت کنند.

وی ادامه داد: روسای ادارات با مدنظر قرار دادن اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی از هم اکنون به منظور رفع موانع سرمایه گذاری و بهره برداری از ظرفیت های شهرستان تکاب در بخش های مختلف تلاش کنند.

فرماندار تکاب با تاکید بر ضرورت ایجاد شرایط مناسب سرمایه گذاری در این شهرستان اضافه کرد: اجرای مناسب سیاست های اقتصاد مقاومتی به توجه بیشتر برای افزایش سطح سرمایه گذاری برای بهره برداری از ظرفیت های شهرستان بستگی دارد و از این رو ادارات شهرستان باید فضای سرمایه گذاری و فعالیت سرمایه گذاران و بخش خصوصی در تکاب را مهیا کنند.

ثقفی گفت: در تمام بخش های شهرستان تکاب به ویژه صنعت و معدن، گردشگری و کشاورزی ظرفیت های فراوانی وجود دارد که هم اکنون با اجرای سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی زمینه بهره برداری بهینه از آنها فراهم شده است.

وی با اشاره به لزوم تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در تمام ادارات افزود: مسئولان و روسای ادارات خود را در شرایط سیاست های اقتصاد مقاومتی قرار داده و برپایه تحقق اهداف آن و رفع محرومیت از شهرستان تکاب با استفاده از ظرفیت های محلی برنامه ریزی و اقدام کنند.

اظهار کرد: نباید فرصتی که براساس انتخاب تکاب به عنوان شهرستان هدف اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به دست آمده، از دست برود.

ثقفی افزود: توسعه زیرساخت ها، رفع بیکاری و بهبود اوضاع اقتصادی شهرستان از نتایج اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در تکاب خواهد بود که همت بالای مسئولان و ایجاد شرایط مناسب سرمایه گذاری و رفع موانع در این زمینه را می طلبد.

شهرستان تکاب به عنوان آزمونه(پایلوت) اجرای برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان آذربایجان غربی انتخاب شده است.

شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.