ارومیه؛

اجرای دوره های آموزشی فرش دستباف در آذربایجان غربی

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: دوره های آموزشی فرش دستباف در نیمه دوم امسال در استان آذربایجان غربی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛اسد درویشی اظهار داشت: دوره های آموزشی فرش دستباف در نیمه دوم امسال و پس از تصویب زمان دقیق آن توسط سازمان ملی فرش، در استان آذربایجان غربی اجرا می شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تاکنون شهرستان های منتخب استان برای برگزاری دوره های آموزشی توسط سازمان ملی فرش اعلام نشده است گفت: سال گذشته این دوره های آموزشی در شهرستان های شاهین دژ، تکاب، شوط، چایپاره و ارومیه برگزار شد.

درویشی با بیان اهداف برگزاری این دوره آموزشی تصریح کرد: این دوره ها با هدف ارتقاء مهارت بافندگان فرش دستباف و افزایش سطح آگاهی و تخصص فعالان این حوزه برگزار می شود.

وی افزود: امید است که متقاضیان برگزاری دوره های مذکور که علاوه بر توانمندی، دارای حسن شهرت هستند، شناسایی و به سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی شوند.

درویشی گفت: مجتمع های قالیبافی و کارگاهای متمرکز دارای مجوز برگزاری دوره های آموزشی، شرکت های تعاونی و اتحادیه های روستایی و شهری دارای مجوز، آموزشگاه های آزاد قالیبافی دارای مجوز از سازمان آموزشی فنی حرفه ای و مراکز آموزش بازرگانی دارای مجوز برگزاری دوره های آموزشی می توانند این دوره ها را برگزار کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.