رییس دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت 82 مرکز پژوهشی فعال و جزئیاتی از سامانه الکترونیکی همکار آزاد این دانشگاه خبر داد.

حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به شاخص های عملکردی مهم پژوهش و فناوری این دانشگاه گفت: از تعداد 37 مرکز رشد در مهرماه 92 به تعداد 100 مرکز در مهرماه امسال رسیده‌ایم.

وی از فعالیت 82 مرکز پژوهشی در دانشگاه آزاد خبر داد و اظهار داشت: هسته های فناور و شرکتهای دانش بنیان نیز با افزایش خوبی از 192 (در سال 92) به حدود 926 مورد در مهرماه امسال ارتقا پیدا کرده اند.

رییس دانشگاه آزاد بیان کرد: تاکنون حدود 67 هزار مقاله در پایگاه اسکوپوس و بیش از 45 هزار مقاله دانشجویان ما در وب آو ساینس منتشر شده و نسبت به سالهای گذشته در این زمینه با افزایش خوبی روبه رو بوده ایم.

وی با اشاره به سامانه الکترونیک همکار آزاد (ساها) اعلام کرد: ساها از اردیبهشت ماه 94 برای ارئه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی به پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی و سایر پژوهشگران کشور راه اندازی شده و تاکنون درآمدی بیش از 9 میلیارد تومان داشته است.

گفتنی است، پیش از این میرزاده از تاسیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه خبر داد و به گفته وی این پژوهشگاه زمینه ای برای تجمع مغزها متشکل از پژوهشگران دانشگاه آزاد، پژوهشگران سایر دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور، پژوهشگران ایرانی خارج از کشور و پژوهشگران صنایع است که همه برای نوآوری، نخبه پروری و تجاری سازی تحقیقات و تبدیل علم به ثروت بعنوان شبکه نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی همکاری می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار