مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل گفت: آمار فوت در نیمه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته 4 درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اسد حسن‌زاده در حاشیه جلسه بررسی وضعیت ثبت وفات در مهلت قانونی در خصوص آمار فوت در سال جاری نیز به ثبت سه هزار و ۱۶۶ مورد وفات در نیمه اول سال اشاره کرد و افزود: به نسبت مدت مشابه سال قبل وفات در استان چهار درصد کاهش دارد.

وی گفت: فوت شهری در استان بیشتر از فوت روستایی است و در مقایسه آمار سال گذشته این موضوع به اثبات رسیده است؛ بطوریکه سال گذشته در مقابل هر ۱۰۰ وفات روستایی ۱۶۳ وفات شهری به ثبت رسیده است.

حسن زاده با تأکید به اینکه کل فوت‌شده‌ها در سال گذشته شش هزار و ۴۷۷ مورد است، افزود: در مقابل هر ۱۰۰ وفات زن، ۱۲۹ وفات مرد به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان در خصوص علت‌های فوت در اردبیل نیز گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و سوانح و حوادث به ترتیب بیشترین دلایل فوت مطرح می‌شود که باز علت‌های فوت نیز نیازمند بررسی دقیق‌تر است.

حسن‌زاده همچنین افزود: در سال گذشته بیشترین میزان فوت متعلق به گروه سنی ۷۶ سال و بالاتر بوده و در گروه بعدی بازه سنی ۷۰ تا ۷۴ قرار گرفته است.

وی گفت: با این وجود در ترکیب سنی وفات مشاهده می‌شود که وفات در گروه‌های سنی ۵-۹ سال ۵۵ مورد، ۱-۴ سال ۱۱۴ مورد و کمتر از یک سال ۱۸۷ مورد به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، آمار ، فوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.