رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای خطاب به کنگره این کشور، حالت فوق‌العاده درباره ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

در ادامه کینه‌توزی‌های مقامات آمریکایی: تمدید حالت فوق‌العاده درباره ایران از سوی اوبامابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی واشنگتن اگزماینر؛ با وجود آنکه توافق‌نامه هسته‌ای میان ایران و قدرت های جهانی از جمله آمریکا به امضاء رسیده است، «باراک اوباما،» رئیس جمهور این کشور، امسال نیز حاضر نشد وضع اضطراری درباره جمهوری اسلامی ایران را لغو کند.

اوباما روز پنج‌شنبه، به اطلاع کنگره آمریکا رساند که  وضع فوق العاده درباره ایران را که از 14 نوامبر سال 1979 و پس از تسخیر سفارت (لانه جاسوسی) آمریکا در ایران به اجرا در آمده است، یک سال دیگر تمدید می کند. 

اوباما در نامه ای به نمایندگان در کنگره آمریکا در توجیه این تصمیم خود چنین نوشته است: «روابط ما با ایران هنوز به حالت عادی برنگشته و اجرای توافقات ما با این کشور نیز هنوز درحال اجراست. از همین رو، من تشخیص دادم که ضروری است وضع اضطراری در ارتباط با ایران ادامه داشته باشد.»



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۵
باید وضع اضطراری بذارد
باید از قدرت ما بترسد
باید از این ترس بمیرد
ملت ایران بدون شکلیک یک گلوله کاخ سفید را مرکز حکومت شیعه در غرب خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۵
یعنی ببین لحظه های آخری که تو کاخ سفید باز ول نمی کنه
Netherlands
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۵
خداییش پس از برجام دیدگاه دنیا به ما خیلی خیلییییییییییییییییییییییی عوض شده, اینطورپیش بره همه تحریم هام برداشته می شه جونامون کارپیدا می کنن ,ازدواج می کنن,فساد مالی کشور واختلاس هاو حقوق های نجومی هم حل می شه واقعا" عالیه.روحانی و این همه خوشبختی محاله محاله محاله که همش توخواب وخیاله خیاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۵
وضع را اضطراری بگذارید بماند شاید فردا نماز ظهر را در کاخ سفید خواندیم
آخرین اخبار