باید در مسیر راهپیمایی اربعین فضاسازی مناسبی ایجاد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛موسوی امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه باید در مسیر راهپیمایی اربعین فضاسازی مناسبی ایجاد شود، گفت: اربعین بهترین فرصت برای شیعه است.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در نشست کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی با تاکید بر اینکه تولی و تبری، مهم‌ترین پیام اربعین است، افزود: تمام احکام شرع مقدس اسلامی، برای این است که انسان به تولی و تبری برسد.

وی با تاکید بر اینکه راه رسیدن به تولی و تبری، زیارت امام حسین(ع) است، گفت: باید در سایه زیارت امام حسین(ع)، دیگر احکام و مسائل اعتقادی و اخلاقی مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه اربعین، بهترین فرصت برای شیعه و روحانیون است، افزود: در جایی از دنیا نیست که حدود 20 میلیون نفر در نقطه محدودی اجتماع کنند، بعضی از جریان‌های باطل از فرصت‌های خود استفاده می‌کنند و ما باید در نقطه مقابل به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم، تا بتوانیم از فرصت به دست آمده استفاده کنیم.

موسوی با تاکید بر اینکه روحانیت تشیع در تمام تاریخ دارای توفیق بی‌بدیل بوده است، گفت: در گذشته امکانات دولت در اختیار روحانیون نبوده است اما این امکانات اکنون در اختیار آنها است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه نجف تمام قد در بحث تبلیغات اربعین ایستاده است، متذکر شد: با توجه به اینکه عمل تبلیغ انجام می‌شود و تکایا، مساجد و حسینیه‌های زیادی هستند، ولی زمانی که آمار را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که پرونده‌های دادگستری ما روز به روز بیشتر می‌شود و مشخص می‌شود که ما در این عرصه خوب کار نکردیم.

امام جمعه خرمشهر افزود: بعضی از کشورهای غیرمسلمان، در طول ماه یک پرونده در دادگستری ندارند اما در ایران وضعیت روز به روز بدتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید فضا سازی در مسیر راهپیمایی ایجاد شود، گفت: در کنار تکایا، وجود پرچم و شعارهای مختلف، محیط را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.