معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمان از برگزاری پنجمین دوره کارگاه مقدماتی و تکمیلی مداخله در بحران طلاق در استان خبرداد.

برگزاری پنجمین دوره کارگاه مداخله در بحران طلاقبه گزارس گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، موسی دریجانی گفت: در این کارگاه آموزشی روانشناسان با تکنیک‌ها و راهبردها و مهارت‌های مشاوره‌ای در امر مداخله در طلاق آشنا می‌شوند تا بتوانند جلسات مشاوره را به شکل سازمان یافته‌تر و راهبردی‌تر پیش ببرند.

وی افزود: این کارگاه به دلیل افزایش طلاق نسبت به ازدواج با هدف تربیت و آموزش 150 روانشناسان و مشاوران در حوزه مداخلات مشاوره‌ای خانواده و زوج درمانی در راستای کاهش بحران طلاق تشکیل شده است.

دریجانی با اشاره به اینکه زوجین پس از معرفی‌نامه دادگستری به مراکز مشاوره ذیصلاح مراجعه و مشاوران در سه تا پنج جلسه به ارزیابی امکان سازش در روابط زوجین می‌پردازند،گفت: در شرایط رضایت زوجین و ارزیابی مشاوران مبنی بر احتمال امکان سازش جلسات تداوم می‌یابد و در غیر این شرایط زوجین مجدداً برای طی کردن ادامه فرآیند قانونی طلاق به دادگاه ارجاع داده می‌شوند.

وی سرفصل‌های کارگاه آموزشی آشنایی با شرایط زوجین متقاضی طلاق را شیوه‌ها و تکنیک‌های ارتباط درمانی با زوجین متقاضی طلاق، راهبردهای ارزیابی روانشناختی و همچنین تکنیک‌ها و مهارت‌های بهبود رابطه عنوان کرد.

دریجانی افزود: برخی از تحقیقات داخلی نشان می‌دهد آموزش‌های پیش از ازدواج تا 50 درصد از طلاق جلوگیری و در کاهش آن موثر است و اما مطالعات و تحقیقات خارجی تا 85 درصد برآورد شده است.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: طلاق ، مداخله ، کرمان ، بهزیستی ، سازش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار