اول دی ماه صورت می گیرد؛

آغاز عملیات اجرایی اعتباربخشی ملی به هزار بیمارستان کشور

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: ارتقای کیفیت خدمات سلامت یکی از اهداف سه گانه طرح تحول نظام سلامت است و اعتبار بخشی ملی بیمارستان های کشور مهمترین ابزار بهبود کیفیت خدمات و تضمین حقوق بیماران است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت در حاشیه برگزاری آزمون جامع ارزیابان اعتباربخشی ملی بیمارستانی گفت: ارتقای کیفیت خدمات سلامت یکی از اهداف سه گانه طرح تحول نظام سلامت است و اعتبار بخشی ملی بیمارستان های کشور مهمترین ابزار بهبود کیفیت خدمات و تضمین حقوق بیماران است. 

وی تصریح کرد: در مسير ارتقاي مدل اعتباربخشي بيمارستانها در ايران پس از تغييرات محتواي و تمركز انها بر ايمني و بهبود كيفيت خدمات با شيوه عملگرايي و نيز تغيير شيوه بازرسي به فرايند اعتباربخشي از طريق خود ارزيابي و مميزي حرفه اي اكنون در گام تغيير كيفي در اين مدل اعتبارسنج هستيم كه شامل ارتقاي كيفي ارزيابان بر اساس استانداردهاي بومي و بين المللي است.

معاون درمان وزیر بهداشت اظهار داشت: امسال براي اولين بار پس از فراخوان ملي به منظور تربيت و جذب ارزيابان با تخصص هاي متنوع در حوزه هاي باليني و مديريتي بيش از 3 هزار نفر اعلام آمادگي نمودند كه براساس معيار هاي اوليه در مرحله اولين آزمون قريب به 700نفر امروز شركت دارند. 

وی افزود: این افراد در صورت موفقيت در آزمون هاي عمومي و اختصاصي و براساس سوابق كاري و تحصيلي بتدريج در دوره هاي آموزشي ارزيابي اعتباربخشي وارده شده و در صورت كسب امادگي و عبور از مراحل مصاحبه و آزمون هاي بعدي و احراز صلاحيت هاي فني به عنوان ارزيابان اعتباربخشي ملي بكار گيري خواهند شد.

آقاجانی با اشاره به برگزاری این آزمون برای اولین بار در کشور، بیان کرد: تا پایان آبان ماه پس از تصحیح اوراق شرکت کنندگان، بررسی سوابق و فعالیت ها و مصاحبه با داوطلبان، 300 نفر برای گذراندن دوره های آموزشی معرفی می شوند تا پس از گذراندن دوره های تخصصی آموزشی در عملیات اجرایی اعتباربخشی ملی برای حدود هزار بیمارستان کشور که از اول دی ماه آغاز می شود، حضور یابند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار