اصفهان؛

برگزاری رزمایش ' الی بیت المقدس ' بسیجیان استان اصفهان

رزمایش الی بیت المقدس بسیجیان استان اصفهان همزمان با 12 استان کشور در مناطق مختلف استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رزمایش های الی بیت المقدس با هدف بالا بردن توان نظامی و آمادگی نظامی گردان های بیت المقدس و همراه آموزش های مختلف از قبیل دفاع از کوی و برزن، عملیات امداد و نجات، عملیات کمین و ضد کمین و سایر تاکتیک های رزمی برگزار می شود.
 فرمانده سپاه ناحیه امام صادق (ع) روز جمعه در حاشیه برگزاری این رزمایش در جمع خبرنگاران گفت: این رزمایش امسال در اصفهان با عنوان ' مدافعان حرم' و در منطقه عمومی علویجه در 80 کیلومتری شمال غربی این شهر با هدف ارتقای توان رزمی بسیجیان گردان های واکنش سریع، آمادگی با تهدیدات احتمالی، تقویت انگیزه ایمانی، ارتقای سطح بصیرت سیاسی بسیجیان و افزایش روحیه و انگیزه عاشورایی وشهادت طلبی بسیجیان از روز پنجشنبه به مدت 2 روز برگزار شد.
سرهنگ پاسدار علی مقوا ساز ادامه داد: در این رزمایش کلیه گردانهای بیت المقدس پس از فراخوانی بصورت منسجم با حضور در راهپیمایی 13 آبان تمرین جهاد کبیر را با سردادن شعار مرگ بر آمریکا و استکبار ستیزی به منصه ظهور گذاشتند.
فرمانده سپاه ناحیه امام صادق (ع) اصفهان افزود: بسیجیان در نوبت بعد از ظهر روز 13 آبان در کلاس های توجیهی و آموزشی این رزمایش حضور پیدا کردند.
وی اضافه کرد: عملیات تاخت شبانه از دیگر مراحل رزمایش بود که شامگاه روزاول رزمایش با موفقیت کامل اجرا شد و بسیجیان به اهداف از پیش تعیین شده دست یافتند.
مقوا ساز اظهار کرد: همچنین امروز جمعه بسیجیان با اجرای عملیات های پدافند دورادور، ضد هلی برن، کمین وضد کمین، دفاع از کوی و برزن، عملیات تاخیری و بازپس گیری، دشمن فرضی را شکست دادند.
وی خاطر نشان کرد: این عملیات بر اساس طرح ها و سناریوهای احتمالی و بر فرض تهدید از سوی دشمنان انقلاب اسلامی که در حال حاضر به سمت جنگ های نیابتی روی آورده اند، برنامه ریزی شده است.
فرمانده ناحیه امام رضا (ع) با اشاره به موفقیت مراحل مختلف رزمایش، تصریح کرد: بسیجیان دلاور در این مرحله نیز با تمرین جهاد اصغر، نشان دادند با تمام توان آماده اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند و در صورت کوچکترین تهدیدی در قالب گردانهای واکنش سریع آماده دفع تجاوز دشمن خواهند شد.
وی با اشاره به شرایط سخت آب و هوایی شب گذشته در منطقه رزمایش، گفت: اجرای مراحل رزمایش شبانه در شرایط بادهای تند، سرمای شدید، سختی راه و انفجارات متعدد، نشان از تاب آوری بالای بسیجیان سپاه اسلام در موقع ضرورت و آمادگی بالای معنوی آنها است.
مقوا ساز تمرین مبارزه با نفس و جهاد اکبر را از دیگر بخش های رزمایش مدافعان حرم برشمرد و گفت: برگزاری چند نوبت نماز جماعت در سرما وبادهای تند،برگزاری دعای توسل، زیارت عاشورا و دعای عهد و حضور در کلاس های معرفتی وبصیرتی از جمله تمرینات بسیجیان دراین بخش بود.
وی اضافه کرد: شکوه حضور بسیجیان در برنامه های معنوی این رزمایش نشان از وجود روحیه شهادت طلبی ومعنوی بسیجیان دهه 80انقلاب اسلامی است و همانطورکه رهبر معظم انقلاب فرموده اند امروز نیز رویش های بسیار بزرگی در بدنه بسیج وجود دارد.
فرمانده ناحیه بسیج امام صادق (ع) خاطر نشان کرد: در رزمایش مدافعان حرم امسال بیش از دو هزار و 500 بسیجی در قالب 10 گردان واکنش سریع بیت المقدس شرکت کردند.
وی خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز بسیجیان گردان های بیت المقدس در قالب فراخوان های چهار ساعته، هشت ساعته، یک روزه و دو روزه آموزش های رسته های گردانی خود به صورت تخصصی طی کرده اند.
همزمان با رزمایش بیت المقدس در ناحیه امام صادق (ع) شرق شهر اصفهان، 75 گردان واکنش سریع بیت المقدس برادر و 9 گردان کوثر بسیجیان خواهر در 17 نقطه استان به اجرای رزمایش پرداختند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.