امام جمعه پیرانشهر گفت:مسلمانان از گناه و معصیت دوری کنند .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛امام جمعه پیرانشهر در خطبه‌های این هفته نماز گفت: پیش از ظهور دین مبین اسلام، خرید و فروش و مصرف شراب در بین مردم رواج فراوانی داشت اما پس از نزول اسلام، خداوند متعال در آیه 67 سوره مبارکه نحل فرمود من برای شما از میوه‌های خرما و انگور در کره زمین آفریده‌ام که از آنها استفاده کنید.
ماموستا مصطفی محمودی افزود: در قرآن کریم آمده است که اگر مسکراتی از این میوه‌های بهشتی تهیه شود حرام و گناه بوده و باید از آن اجتناب کرد.
وی تصریح کرد: براساس آیات و روایات اسلامی، یک فرد مؤمن و مسلمان باید از شراب که به عنوان ام الخبائث معرفی شده اجتناب کرده و از گناه و معصیت دوری کند.
محمودی با اشاره به سایر آیات قرآن در رابطه با مضرات شرابخواری افزود: در این کتاب آسمانی شراب را آسیبی برای روح و جسم آدمی برشمرده و استفاده از آن را گناهی بزرگ برشمرده است.
به گفته امام جمعه پیرانشهر براساس روایات اسلامی، شراب آدمی را از ذکر و یاد خدا غافل می‌کند و پیامبر (ص) نیز فرمودند باید به فرد شرابخوار تا سه مرتبه نخست شلاق زد و اگر این عمل شنیع را دوباره تکرار کرد سخت تر مجازات کرد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.