بیوۀ خلبان جنگندۀ "سو-24" روس که به وسیله نیروی هوایی ترکیه در آسمان سوریه سرنگون شد، به درخواست وزیر خارجه ترکیه واکنش نشان داد.

پاسخ بیوۀ خلبان روس به درخواست اوغلوبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، بیوۀ خلبان جنگندۀ "سو-24" روس که در نوامبر سال 2015 به وسیله نیروی هوایی ترکیه در آسمان سوریه سرنگون شد، به درخواست وزیر خارجه ترکیه برای عذرخواهی حضوری، واکنش نشان داد.

بر این اساس، بیوۀ خلبان جنگندۀ "سو-24" روس که در نوامبر سال 2015 به وسیله نیروی هوایی ترکیه در آسمان سوریه سرنگون شد، در واکنش به اعلام آمادگی مولود چاووش اوغلو برای عذرخواهی حضوری، گفت که حاضر است با وی دیدار کند.

«یلنا پشکووا» گفت: با وجود روزهای اندوهباری که خانواده ام می گذراند، برای حضور در این دیدار به مسکو خواهیم رفت.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجۀ ترکیه پنجشنبه در گفت و گو با شبکۀ روسیه 24 گفته بود که سرگئی لاوروف همتای روس خود را از تمایلش برای حمایت مالی خانوادۀ خلبان روس مطلع کرده و گفته است که می خواهد از آنها به صورت حضوری عذرخواهی کند.

گفتنی است هواپیمای "سو-24" متعلق به خطوط هوایی روسیه هنگام انجام مأموریت مرتبط با مبارزه با تروریسم در خاک سوریه توسط نیروهای ترکیه سرنگون شد که این حادثه به تیرگی روابط دو کشور انجامید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۵
انگار هنوز برخی از دوستان در خواب غفلت به سر می برند.
درسته ما تاریخ خیلی خوبی با روسها نداریم. اما مطئنن نسبت به آمریکایی ها خوشبین نیستیم.
الان که روس ها با ما منافع مشترکی در منطقه دارند پس دلیلی نداره با آنها همکاری نکنیم.
همه این ها برای حفظ امنیت کشورهای منطقه از جمله ایران و روسیه است.

هوشیار باشیم که اگر امثال داعش فرصت پیدا کنند هدف اصلی آنها کشور عزیزمان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۵
هرکی ندونه فکرمیکنه خلبان روسی درآسمان سوریه داشته هواخوری میکرده ولی بیوه ایشان به این فکرنمیکنه که کسیکه برای کشتن میره پس ممکنه که کشته هم بشه اگرقراربه عذرخواهی باشه خانواده خلبان روسی ازچندین خانواده مسلمان بایدعذرخواهی کنه..
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۴۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۵
شما مثل اين كه حالت زياد خوش نيست . هواپيما هاي روسيه براي زدن مواضع تروريستهاي داعش و النصره و كشتن اونها به سوريه ميرن نه كشتن مسلمونا . يا واقعا بي خبري يا عناد داري
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۵
ترکیه با خودش چند چنده
آخرین اخبار