آلودگی های زیست محیطی از مهمترین عوامل ناپایداری بهره وری از دریا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور که امروز در همایش دریای کاسپین، فرصت ها و چالش ها در مازندران حضور یافت، از بررسی مشکلات زیست محیطی، امنیت دریایی، مسائل حقوقی زیست محیطی، گردشگری و بوم شناسی آبزیان به عنوان موضوع های بررسی شده در این همایش نام برد.

وی با اشاره به ضرورت کاهش آلودگی های زیست محیطی و کشور بدون زباله به عنوان اولویت نخست دولت گفت: متاسفانه چالش های زیست محیطی، کاهش تنوع زیستی و ماهیان خاویاری، آلودگی های نفتی و کشاورزی در سال های اخیر موجب ناپایداری بهره وری از دریا شده است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با بیان همکاری و تعامل خوبی میان ارگان های دریایی و سازمان های وابسته ایجاد شده است، گفت: برای نخستین بار 18 ارگان دریایی در قالب سند توسعه دریایی اهداف خود را دنبال کنند.

فرشچی اقتدار دریایی برای ایران را بسیار مهم بیان کرد که با ارتقا توانمندی های علمی، فناوری، امنیت و اتحاد داخلی می توان هرچه بیشتر از ظرفیت های ارزشمند دریای خزر بهره مند شد.

همایش یک روزه دریای کاسپین، فرصت ها و چالش ها، با حضور مدیران و مسئولان ملی و استانی صبح امروز در دانشگاه آزاد بابل آغاز شد و عصر امروز به پایان رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.