ابراز خرسندی رهبر معظم انقلاب از گزارش کار شورای اجتماعی کشوروزیر کشور گفت: به عنوان مسئول شورای اجتماعی کشور گزارشی از روند کار شش ماهه این نهاد ارائه دادم و نظر مقام معظم رهبری درباره این گزارش مثبت بود.

به گزارش خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست با مدیران بانک ها ، موسسات و نهادهای سرمایه‌گذار در کشور که امروز عصر 15 آبان ماه با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات این نشست گفت: امروز توفیق شد از مدیران موسسات مالی ، شرکت‌های سرمایه‌گذار، بانکها و واحدهای بزرگ تولیدی کشور دعوت کنیم تا در راستای اقتصاد مقاومتی ظرفیت‌ها و توان استان‌ها را برایشان عرضه کنیم.

وی افزود: ما با واگذاری اختیارات به استان‌ها شرایط مطلوبی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کردیم همچنین بخش واحدی را نیز برای صدور مجوز این افراد برای اجرای پروژه‌ها ارائه کردیم.

وزیر کشور با بیان اینکه در جهت سرمایه‌گذاری ما همواره در راستای تشویق سرمایه‌گذاران تلاش کرده‌ایم گفت: سرمایه‌گذاران در استان‌ها می‌توانند از تمام اختیارات استفاده کنند تا در جهت پیشرفت اقتصاد مقاومتی به نتایج قابل قبولی برسیم.

وی اضافه کرد: برخی مشکلات اداری از جمله سطوح تصمیم گیری در این رابطه و روان بودن نظام بانکی جزء مواردی است که باید برای رفع آن گام بلندی برداشت تا بتوان در جهت تولید حرکت، مثبتی انجام داد.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه برای جذب سرمایه خارجی در استان‌ها مسیری طولانی در پیش داریم اظهار کرد: در حال حاضر ما متقاضی سرمایه گذار خارجی در کشور داریم اما مکانیزم بهره‌گیری از آنان دچار کندی است که باید در این راستا تلاش ویژه‌ای صورت گیرد.

وزیر کشور پیرامون جلسه شورای اجتماعی کشور با رهبر معظم انقلاب که در تاریخ دهم آبان ماه برگزار شد گفت: این چهارمین جلسه ما با رهبر معظم انقلاب بود در این جلسه سران قوا گزارشی از حوزه عملکرد ارائه دادند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: همچنین بنده به عنوان مسئول شورای اجتماعی کشور گزارشی از روند کار شش ماهه این نهاد ارائه دادم که برخی موارد دارای نقاط ضعف و اشکال بود و 70 دستگاه اجرایی نیز گزارش کار خود را ارائه دادند.

وزیر کشور با بیان اینکه نظر مقام معظم رهبری درباره این گزارش مثبت بود گفت: قرار بر این شد که بعد از شش ماه مجددا نشستی با معظم له داشته باشیم، ایشان بر این امر تاکید داشتند که باید گزارشات ارائه شده در حوزه اقدام و عمل باشد تا بتوان به نتیجه معقولی دست یافت.

وی همچنین درباره گمانه زنی‌ها پیرامون انتخاب احمدی مدیر کل دفتر تقسیمات کشوری به عنوان رئیس میراث فرهنگی گفت: این گزینه را ما مطرح کردیم اما اطلاع دقیقی از منصوب شدن وی در این سازمان ندارم.


انتهای پیام/

برچسب ها: سرمایه ، خارجی ، تقسیمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار