معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به شرایط زلزله‌خیزی شهرستان زرند نیاز به آمادگی و آموزش در این شهرستان را در مقابله با زلزله بالا می‌برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان، سید حمید جمال‌الدینی افزود: در پی زلزله‌های اخیر در زرند ما شاهد مصدومیت‌هایی بوده‌ایم که متاسفانه ناشی از عدم آموزش کافی است و این امر نگران کننده است که برخی از هموطنان به دلیل عدم دانستن راهکارهای مقابله در زمان زلزله و تنها در حال فرار دچار مصدومیت می‌شوند.

وی گفت: بیش از 50 درصد از مصدومیت‌های ناشی از زلزله، دلیل حادثه اجزای غیرسازه‌ای یعنی مواردی مانند سقوط اشیا درون ساختمان بوده است.

جمال‌الدینی افزود: با طرحی که در کشور تحت عنوان «خادم خانواده آماده در مخاطرات»، داریم، جمعیت هدف ما تمام خانواده‌ها در کل کشور است تا بتوانیم حداقل 15 شاخصی که مربوط به آمادگی خانوارها در زمان بروز حوادث است را آموزش دهیم.

وی با تشریح شاخص‌های طرح خادم و ارتباط آن به آگاهی خانواده و جمعیت هلال‌احمر گفت: ما اعتبار آموزش در بحث آموزش همگانی در استان کرمان را 4 برابر کرده‌ایم و باوجود مشکلات بودجه‌ای در کشور این مبلغ را در این زمینه درنظر گرفته‌ایم و استان کرمان توانایی تبدیل شدن به یک استان ایمن و سالم را دارد و این امر یک عزم ملی را می‌طلبد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: مقابله ، زلزله ، زرند ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار