روزنامه شهروند گفتگویی با سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور درباره پلیس نامحسوس و تخلفات رانندگی داشته است که در ادامه می‌خوانید؛

درخواست پلیس راهور از مردم: از خودروهای متخلف عکس بگیرید و بفرستید
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سال ٨٥ گفته شد با طرح پلیس گشت نامحسوس این اطمینان به شهروندان داده شد که به منظور کنترل سرعت و برخورد با رفتارهای ناهنجار برخی رانندگان بيش از ٥‌هزار بازرس نامحسوس از نخبگان و تحصيلكردگان جامعه در كنترل تخلفات رانندگي تحت‌عنوان گشت نامحسوس جاده‌ای و بزرگراه‌ها با پليس همكاري کنند. اما این روزها به نظر می‌رسد این طرح در جهت بهبود وضع رانندگان متخلف، آنقدرها اجرایی نشده است. آیا این اکیپ‌ها هنوز هم در بزرگراه‌ها حضور دارند؟
 
طبق قانون رسیدگی به جرایم رانندگی، پلیس راهور ناجا رانندگان متخلف را شناسایی و اعمال قانون می‌کند. در کنار این قانون گشت‌های نامحسوس که متشکل هستند از بازرسان افتخاری که از مراکز آموزشی، اساتید دانشگاه به کمک پلیس راهور آمده‌اند و با پلیس‌های محسوس همکاری می‌کنند. بنابراین شهروندان باید به این موضوع واقف باشند که پلیس گشت نامحسوس بزرگراه‌ها همچنان در گوشه و کنار شهر فعالیت می‌کنند اما همان‌طور که از اسم شان پیداست به صورت نامحسوس عمل می‌کنند و این طور نیست که چون مردم آنها را نمی‌بینند، پس وجود ندارند. پلیس‌های گشت نامحسوس تخلفات رانندگی و خودروهایی که رانندگانش با هنجار شکنی قوانین را زیر پا می‌گذارند، رصد می‌کنند و تخلفات آنها را گزارش می‌دهند. با این تعریف باید گفت که فلسفه نامحسوس بودن این اکیپ‌های گشت دقیقا همین است که قرار نیست مردم و رانندگان آنها را ببینند و بشناسند بلکه این ماموران افتخاری به صورت نامحسوس متخلفان را شناسایی کرده و براساس گزارش‌های‌شان رانندگان متخلف اعمال قانون می‌شوند. بنابراین شهروندان کلانشهر‌ها باید بدانند که این شیوه کار همچنان به قوت خودش باقی است.
 
بسیاری از مردم از این موضوع که در برخی از بزرگراه‌ها پلیسی وجود ندارد و یا در فاصله‌های دور از یکدیگر مستقر هستند گله می‌کنند، آیا مشخص است که خودروهای پلیس و ماموران راهنمایی و رانندگی در فاصله چند کیلومتری از یکدیگر و در سطح بزرگراه‌ها قرار دارند؟
 
بله. براساس دستورالعمل‌هایی که به پایگاه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی ابلاغ می‌شود محل استقرار خودروها و ماموران پلیس کاملا مشخص شده است. با این حال باید گفت ظرفیت‌های مردمی نیز می‌توانند به ماموران پلیس کمک کنند. این موضوع در قانون هم پیش‌بینی شده و در همه جای دنیا نیز وجود دارد، یعنی پلیس از کمک و اطلاع‌رسانی مردم استفاده می‌کند تا بتواند امنیت بیشتری را در جامعه برقرار کند.
 
فرمودید ظرفیت‌های مردم، مردم چطور می‌توانند به پلیس برای شناسایی رانندگان متخلف کمک کنند؟ به تعبیری اگر در یک ساعتی از شبانه روز و در مکانی مامور راهنمایی و رانندگی وجود نداشت تا با راننده پرخطر برخورد کند، مردم چطور می‌توانند این موضوع را گزارش دهند؟
 
از دوسال پیش سامانی پیامکی ١١٠١٢٠ برای مسافران جاده‌ای و به منظور نظارت مردمی بر حمل‌ونقل عمومی و رانندگان راه‌اندازی شد. براساس این سیستم پیامکی مسافران می‌توانند در صورت رویت تخلفاتی همچون صحبت کردن راننده با تلفن همراه حین رانندگی، عدم استفاده راننده یا مسافران از کمربند ایمنی، خستگی و خواب‌آلودگی راننده، رانندگی خطرناک، اشکالات فنی خودرو، عدم توقف برای انجام فریضه نماز و حتی برای تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات و رفتار مناسب شماره پلاک اتوبوس را به این سامانه ارسال کنند. بعد از ارسال چنین پیامکی از سوی مسافر اطلاعات دریافتی در مورد راننده اتوبوس به پاسگاه مسیر حرکت ارسال و ماموران نسبت به تأیید صحت و سقم گزارش واصله اقدام کرده و در صورت احراز تخلف نسبت به اعمال قانون، تذکر و یا آموزش راننده اقدام می‌کنند. همین سامانه برای رانندگان متخلف در بزرگراه‌ها و جاده‌ها نیز فعال است و مردم می‌توانند رانندگان خاطی را به پلیس معرفی کنند.
 
آیا می‌توان طرحی را برای سیستم راهنمایی و رانندگی پیش‌بینی کرد که مردم با گزارش‌های تصویری و عکس انداختن از پلاک رانندگانی که تخلف می‌کنند گزارش‌های خودشان را به صورت مستند به پلیس ارایه دهند؟
 
اتفاقا باید این نوید را به مردم بدهم که چنین طرحی به‌زودی قرار است در سامانه اینترنتی www.rahvar120.ir چنین طرحی گذاشته شود تا رانندگان و شهروندان ضمن دیدن رانندگانی که پرخطر و هنجارشکن تصویری از پلاک خودروهای آنها درحال حرکات نمایشی و پرخطرشان بیندازند و برای پلیس ارسال کنند تا با استفاده از این ظرفیت‌های مردمی بتوان کنترل بهتری بر تخلفات رانندگی داشت.

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۳:۵۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
سلام تواتو
Iran (Islamic Republic of)
؟
۰۸:۱۳ ۲۵ دی ۱۴۰۲
پلاک مخدوش
12ب779ایران87
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدی
۱۷:۱۴ ۲۰ دی ۱۴۰۲
دنبال راهی برا فرستادن ویدیو هستم لطفا لینک برام ارسال کنید
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۸:۱۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام عزیزان پلیس راهور و دیگران ارکانها ی خدمات رسان مثل هلا احمر آتش نشانی نیروی انتظامی اورژانس همه وهمه خوبه به سیستم های ماهواره‌ای مجهز و با افزایش دوربینها کار راحتر شه و جاده‌ای اصلی فرعی روستایی هم تعریض خط کشی نقاط حادثه خیزشون حذف شه ورودی وخروجی شهرهای پرتردد هم درست شه واز ورود خودروهای سنگین به داخل شهرها جلوگیری شه و برای رسیدن به ی شهر نمای چند تا شهر و بگذرونی راههای نزدیکتر و برای مسیرهای مستقیم بدون توقف راه جدا مسیر کوچ عشایری ی راه داشته باشن عالیه و مشکلات آب بهداشت آموزش هم حل شه جادها کاها افتادگی برامدکی و تعریض نیستن شاید در ی جاده رفت اند نباشه ولی برای هم‌نام که میرن خطر هست که خوبه زودتر بر طرف شه
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۱:۴۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
با سلام همسرم موقع رانندگی گوشی چک میکن . توی رویا میره فقط رانندگی نمیکن من چجوری باید این موضوع گزارش بدم؟!
Iran (Islamic Republic of)
سياوش
۲۲:۰۲ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
سلام، بارها شاهد تخلف رانندگانی هستیم که جان خود و دیگران را به خطر انداخته اند.، به عنوان یک شهروند از پلیس انتطار دارم که ( به جز سامانه پیامکی و سایت) روش سریع تری مانند تماس تلفنی، برای گزارشات تخلفات رانندگی به مردم معرفی کند.
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۵:۱۲ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
لطفا سیستم گزارش های مردمی را زودتر راه اندازی کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی خیلی راحت با یک تلفن همراه میتوان فیلم و عکس ارسال کرد و کار پلیس را در ایجاد امنیت تسهیل کرد. دیروز یک پرادو وسط تقاطع نواب ایستاده بود و راننده جوان و دوستانش که حالت عادی نداشتند راه را بند آورده بودند و به رقصیدن مشغول شدند. در نهایت با اعتراض مردم و بوق های مکرر بعد از ده دقیقه حرکت کردند. به مردم فحاشی هم میکردند و میخندیدند کاملا مشخص بود حالت عادی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
سعیدی
۱۷:۲۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
با سلام و احترام ساعت 11 و 20 دقیقه امروز شنبه 16 بهمن ماه در تقاطع دلاوران و سراج. پشت چراغ قرمز راننده پراید به شماره شخصی ایران 11. 645 ل 17 از خودرو پیاده شده و با نوجوان 17 ساله ای که مسافرش بود به کتک کاری پرداخت. این رفتار زشت و خلاف قانون جلوی چشم مادر نوجوان و خودروهای متوقف شده پشت چراغ قرمز . صحنه ای زشت و ناهنجار ایجاد کرده بود که با بوق های ممتد سایر رانندگان متوقف شده . راننده پراید پشت فرمان خودرو قرار گرفت و پا به فر گذاشت. احتمالا اگر دوربین های این تقاطع سالم و فعال باشد می توان این صحنه را مشاهده کرد. لطفا قبول زحمت فرموده به راننده متخلف تذکر لازم را بدهید تا از تکرار چنین رفتارهای زشتی جلوگیری شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
سلام روزتون به خیر .در اتوبان بهشت زهرا وانت نیسان آبی به شماره پلاک ۷۸و۲۹۲ ایران ۲۰ راننده جوان حدود ۱۹ ساله ای بود که رانندگی بسیار بدی میکرد .و جلوی ماشینها میپیچید و یک دفعه میایستاد و سعی در عصبانی کردن سایر رانندگان داشت .لطفا با این به ظاهر راننده ها برخورد نمایید .متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
دمستانی
۱۸:۱۹ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
سلام.متاسفانه قرارشد سامانه ای برای بارگذاری عکس وفیلم تخلفات رانندگان راه اندازی بشه چهتا حالا اینکار انجام نشده.هربار که میرم بیرون با پلاکهای زیادی مواجه میشو که دستکاری کردن .جریمه آنها به حساب رانندگان دیگر که روحشون هم ازاین تخلف اطلاع نداره نوشته میشه.‌پس این پلیس راهور کی میخواد به روز بشه.
Iran (Islamic Republic of)
S.s.k
۱۹:۴۳ ۲۷ دی ۱۳۹۹
سلام
بابت تردد مینی بوس فرسوده و پارک کردن آن در سرپیچ از هر سوی کوچه و مقابل پارکینگ ک مزاحمت برای تردد و ورودو خروخ خودرو از پارکینگ شخصی چ باید کرد ایا پلاکش رو و عکس خودرو رو گزارش کنم شما پیگیری انجام خواهید داد ؟!؟ یا تهدید و فحاشی هایشان را تحمل کنیم بابت آزار مینی بوس شان
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۱۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
وقتی اتومبیل با سرعت زیاد میخواد سبقت بگیره با بوق وچراغ زدن و حرکت زشتش که بعداز سبقت از خودش درآورد را به کجا شکایت کنم یا عکس خودرو را به کجا بدم.خیلی زشته تواین راه ها کسی این طوری رانندگی کنه.انگار سوار فانتومه.وما سوار فرغون.واقعا زشته.
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۲۳:۲۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
چندین عکس از تخلفات ماشينهاي راهنمایی رانندگی زنجان دارم به کجا تحویل بدیم،
یا من اشتباه میکنم،نکنه قانون فقط برای مردم هست برای خودشون آزاده چه باماشين راهنمایی چه با ماشينهاي شخصیشان
Iran (Islamic Republic of)
حسین گلی
۱۲:۱۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام
عکس خودروهایی که به انواع و اقسام مختلف به قوانین راهنمایی و رانندگی عمل نمی کنند را به کجا باید ارسال نمود .
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
حسن عطایی
۰۰:۴۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
باسلام .چند وقت است خلاف های رانندگی را جهت ارائه به پلیس فیلم برداری میکنم .به چه شماره ای باید ارسال کنم
Iran (Islamic Republic of)
حسن عطایی
۰۳:۴۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام به چه شمار های باید عکس و فیلم تخلفات راهنمایی رانندگی را بفرستم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
ماشین سنگین به شماره پلاک ۴۵ع۱۶۳ ایران۸۷ بارانندگی خطر آفرین درجاده تاکستان ابهر باعث بروز حوادث شد لطفا راننده را باز خواست کنید مطمئنا مست بود‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۵ دی ۱۳۹۸
سلام امشب حدود ساعت ٩ شب رنو ساندرو مشكي به شماره پلاك ٨٤و ٤٥٨ ايران ١٣در خيابان إشراق استان اصفهان يه خانم رانندگي خطرناكي ميكرد وحشتناك
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
با سلام.به تاریخ ۹۸.۸.۲۴ ساعت ۲۰.۶ دقیقه شب خ گلشنی تو تهرانپارس بین فلکه دوم و اتوبان باقری که یکطرفه هست ماشین ۲۰۶ سفید رنگ به شماره ۸۷۶ی۳۸ ایران ۵۵ ورود ممنوع وارد شد با اعتراض من ماشین رو درست جلوی ماشین خاموش کرد و رفت مغازه برای خرید. بعد از ده دقیقه برگشت تو این فاصله ماشینهای پشت سری بوق میزدن چراغ راهنما چند بار سبز و قرمز شد با ۱۱۰ تماس گرفتم متاسفانه ترتیب اثر داده نشد لطفا اگر تو چهار راه گلسنی دوربین هست بررسی شود و با این راننده خاطی برخورد شود تا دیگه شاهد این موارد نباشیم
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
باسلام وعرض ادب واحترام
باستحضار میرساند که میدان عقیلی واقع در میدان هروی خ عقیلی متاسفانه هفته ای دو سه بار مخصوصا شبها اتفاقات ناگوار مانند خفت گیری وسرقت و...می افتد و نیاز مبرم به دوربین‌های امنیتی وترافیکی ونور کافی درشب دارد .لذا خواهشمنداست بررسی ودستور لازم صادفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
بتی زاده
۲۳:۰۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
لطفا جلوی خودروهایی که سرعت میرن و میزنن پشت ماشین و فرار میکنن بگیرین کجا باید عکس خودروهای مختلف را فرستاد
Iran (Islamic Republic of)
توجهي
۲۱:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
با سلام و تاسف از مردمي كه تخلف ميكنند ساكن اقدسيه خ اراج خ گلزار هستم خ گلزار چند ماه است يكطرفه شده و مردم متاسفانه ورود ممنوع مي آيند و بدتر از آن فحاشي هم ميكنند عليرغم تماسهاي مكرر اينجانب با ١١٠ و ١٩٧ و درخواست گذاشتن يك مامور هيچ اقدامي تا كنون صورت نگرفته است حداقل خواهشمندم شماره اي رو بفرماييد تا من عكسهاي خودروهايي كه ورود ممنوع مي آيند ارسال كنم با تشكر
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۰:۳۲ ۲۴ تير ۱۳۹۸
سلام مزاحمت نوامیس و چجوری میشه اطلاع داد؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۱۰ ۲۰ تير ۱۳۹۸
سلام چجوری و کجا عکس بفرستیم؟
Australia
صبا یاری
۱۰:۵۲ ۱۷ تير ۱۳۹۸
پیشنهادی درموردخودروهای متخلف دارم
کاش خودروهای متخلف درتصادفات تادرست شدن خودروی آسیب دیده درپارکینگ باشدبهترخواهدبودچون نمونه دارم خودرویی باسرعت بالا به خودرویی تصادف کردپلیس مدارک متخلف رابه طرف آسیب دیده داداماآن راننده متخلف بدون مدارک خودروراحت جولان می دهدوهیچ حساسیتی هم نسبت به تعمیرخودروی آسیب دیده نداردوبه تذکردیگران هم فقط پوزخندمی زند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود برسفیدپوشان راهور خداقوت عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
باید متخلفان مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
با سلام

به نظرم راهور دیگه این خدمت را ارئه نمی دهد. متاسفانه پروژه شکست خورد و بسته شد. من ایده استارت آپی این را تو اینترنت دیده بودم ، اما به نظرم راهور فعلا نمی خواهد چنین برنامه ای را در اختیار مردم بگذارد
United States of America
NAZER
۱۵:۵۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
سلام بر نیروهای قانون مدار.بنده در مسیر جاده قوچان چناران باسرعت مطمعنه در حال رانندگی بودم که با اشاره پلیس راهنمایی ورانندگی مجبور به توقف شدم سر بازی که متوقفم کرد ابتدا به بر رسی اطراف ماشین پرداخت سپس مدارک ماشین را خواست کلیه مدارکم کامل بود بجز معاینه فنی که همان روز داشتم از مرکز معاینه فنی بر میگشتم وبرگه ای دال بر آلایندگی ماشین همراهم بود که روی آن قید شده بود که طی 14روز آینده رفع عیب کنم ومجدد به مرکز معاینه فنی مراجعه نمایم اما مامور مرا به این خاطر که چرا ماشین را مورد استفاده قرار دادم جریمه ام کرد حال سئوال من از شما مجریان قانون اینه که بنده باید به چه شکلی این ماشین را به تعمیر گاه مجاز ببرم !؟
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۰۹:۲۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
شما باید قبل از اتمام معاینه فنی خودرو برای تمدید آن اقدام میکردید که فرصت تعمییر خودروی خود را داشته باشید. سهل انگاری و کوتاهی شما علاوه بر آسیب زدن به دیگر حتما به شما هم آسیب خواهد زد. توقع دیگری داشتید؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۳۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
سلام. چطوری باید عکس بگیریم و بفرستیم .لطفأراهنمایی کنید .با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۴۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
دوست عزیز فکر کنم شما خودرویی ندارید
Iran (Islamic Republic of)
Arash
۰۵:۵۱ ۲۸ تير ۱۳۹۷
با سلام
خواستم خدمتتون عرض کنم جدیدا خلافی ماشینمو گرفتم،۶تا از تخلفهاش که ۳۶۰۰۰۰هزارتومان میباشد، مربوط به شهرستانی هست که توی عمرم اسمشو نشنیدم،انصافا این چطوری هست،؟!!! در صورتی که خودروی من از صفر دست خودم هست.و تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری از استان محل زندگیم دور تر نرفتم با ماشین.اصلا هنگ کردم.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۴۶ ۰۱ تير ۱۳۹۷
سلام لطفا با خانمهایی هم که کشف حجاب در داخل ماشین کرده اند برخورد شود چگونه این متخلفین را ارسال کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۱ تير ۱۳۹۷
برخورد قاطع و محکم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر پلیس راهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
بله دوست عزیز،لازم با راننده های خودروهای متخلف برخورد قاطع و محکم شود علاوه بر به خطر انداختن جان خودشان،جان دیگران را نیز به خطر می اندازند،مشکلات اساسی دارند،یهو می بینی مماس به مماس خودرو تان باشتاب زیاد حرکت می کنند یکدفعه از جلو خودرو با شتاب بسیار بالا دور می شوند که بسیار خطرناکه،امکان برخورد و تصادف شدید که منجر به فوت بشه خدای ناکرده وجود داره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید بیشتر نظارت وبررسی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
توروخدا ماشین هایی که بد پارک میکنند ایجاد مزاحمت میکنند بر خورد سریع وجدی صورت بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
با متخلفان باید برخورد جدی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
پارک کردن ماشین ها در ایستگاه اتوبوس و ایجاد مزاحمت برای سوارشدن امن و راحت به اتوبوس های شهری چی میشه پس؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
پارک کردن ماشین ها در ایستگاه اتوبوس و ایجاد مزاحمت برای سوارشدن امن و راحت به اتوبوس های شهری چی میشه پس؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
سرعت زیاد در کوچه و رعایت نکردن حق تقدم .در صورتی که اختار میدی توهین میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
سلام کسانی که مزاحم نوامیس مردم میشن چطور میشه عکس فرستاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
من متوجه نشدم بالاخره چجوری باید عکس تخلفات را برای پلیس راهور بفرستیم .من خودم کلکسیونی از این عکسهارو دارم