رئیس اتاق بازرگانی اهواز ازشرایط نامساعد تولید داخلی به دلیل مشکلات متعدد خبرداد وگفت: تکیه بر واردات تهدیدی برای تجارت ملی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،شهلا عموری، رئیس اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: در همایش روز ملی صادرات باید مشکلات و معضلات پیش روی صادر کنندگان شناسایی و راهکار‌های لازم برای رفع آن‌ها اتخاذ شود.

وی ادامه داد: حل و فصل مشکلات صادرکنندگان نباید منحصر به یک روز معین باشد و چنانچه در این زمینه بخواهیم گام‌های موثری برداریم باید مشکلات صادرکنندگان در طول سال در دستور کار دستگاههای مختلف و مرتبط با کار صادرات قرار بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز متذکر شد: صادرات موتور محرکه همه بخش‌های اقتصادی است و جهش در آن مساوی با حرکت همه بخش‌ها خواهد بود.

عموری با بیان اینکه برخی قوانین به جای اینکه تسهیل کننده کار‌های اقتصادی و تجاری باشد به قوانینی بازدارنده در مسیر اقتصاد تبدیل شده‌اند توضیح داد: برخی قوانین اجرایی مرتبط با فعالیت‌های اقتصادی دست و پاگیر هستند و تعبیرات گوناگونی از آن‌ها می‌شود بنابراین تسهیل در اجرای قوانین می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی استان کمک زیاد کند.

وی بیان داشت: قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی باید به گونه‌ای طراحی و وضع شوند که به دغدغه فعالان اقتصادی ما تبدیل نشوند.

عموری با اشاره به معرفی سازمان پایانه‌ها به عنوان متولی امور مرز چزابه ابراز امیدواری کرد: در دوره مدیریت سازمان پایانه‌ها شاهد رضایت صادرکنندگان و حل مشکلات آن مرز باشیم.

وی با بیان اینکه صادرکننده باید از حمایت‌های تشویقی دولت برای کاهش ریسک کالای صادراتی بهره ببرد افزود: تنها اهدای تندیس به صادر کننده و تقدیر از آن در روزی معین اگر چه عملی پسندیده است اما جوابگوی انتظارات یک صادرکننده در طول یک سال نیست.

عموری خاطر نشان کرد: مشوق‌های صادراتی به طور حتم انگیزه را در فعالان این عرصه بیشتر و در نتیجه در توسعه فعالیتهای صادراتی نقش آفرینی خواهد کرد.

این مسؤول با اشاره به اهمیت موضوع صادرات در اقتصاد استان خوزستان و کشور از استاندار در خواست کرد: اتاق فکری را به منظور بررسی مستمر مشکلات و چالش‌های صادرکنندگان در استانداری تشکیل دهد.

عموری تاکید کرد: تشکیل چنین اتاقی می‌تواند یک راهکار اجرایی مناسب برای کاهش معضلات و بهبود وضعیت تجاری استان و صادرکنندگان باشد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز در پایان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بخش به منظور رونق اقتصاد کشور بخش صادرات باید فعال ظاهر شود افزود: تولید داخلی به دلیل مشکلات متعدد در شرایط مطلوب و مساعد خود نیست و تکیه بر واردات تهدیدی برای تجارت ملی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.