کرمانشاه؛

حل مشکلات با همکاری گروه های تخصصی

معاون وزیر راه و شهرسازی گام اصلی در حل مشکل بافت‌های تاریخی، میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی را تشویق بخش خصوصی دانست.

حل مشکلات با همکاری گروه های تخصصی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛محمدسعید ایزدی در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان کرمانشاه که در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه در حاضر پهنه های وسیعی از کشور درگیر حاشیه نشینی است، گفت:  ۳۰ درصد مساحت شهرها را بافت‌های تاریخی، میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می دهد.


مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با تاکید بر اهمیت توجه به کیفیت زندگی و مسائل و مشکلات شهری گفت: از مجموع 20 آسیب شناسایی شده که پنج مورد آن در اولویت قرار گرفته، مسئله توجه به بافت‌های تاریخی، میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی در اولویت قرار دارد و این نشان از لزوم توجه به این بخش دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه منظور از بازآفرینی صرفا موضوعات عمرانی نیست، گفت: باید به سیاست‌های پیشگیرانه حوزه آسیب‌های اجتماعی توجه جدی شود.

ایزدی با بیان اینکه حل مشکلات بافت‌های تاریخی، میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی از عهده یک نهاد و دستگاه بر نمی آید، گفت: اگر دستگاه‌های دولتی و دیگر نهادها به کمک نیایند، این معضل به این سادگی حل نمی‌شود، اما انجام یک پروژه شهری هرچند کوچک با همکاری دیگر نهادها و ارگانها می‌تواند اثرات بسیاری را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.