لرستان؛

ثبت سه‌هزار و 368 واقعه ولادت در 7 ماهه امسال در بروجرد

رئیس اداره ثبت احوال بروجرد گفت: در هفت ماهه امسال سه‌هزار و 368 واقعه ولادت در این شهرستان به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ زراسوند گفت: از این مجموع ولادت یک‌هزار و 896 نوزاد پسر و یک‌هزار و 872 نوزاد دختر به ثبت رسیده است.

وی افزود: از آمار ولادت ثبت شده در مدت یاد شده 50 مورد دوقلوزایی و 5 مورد آن سه قلوزایی بوده است، همچنین فاطمه با 101، باران با 51 و زهرا با 41 نام به ترتیب بیشترین فراوانی نامهای نوزادان دختر متولد شده هستند.

رئیس اداره ثبت احوال بروجرد با فراوانی نامها در بین نوزادان پسر گفت: به ترتیب امیر علی، امیر حسین، حسین، محمد طاها و علی هر یک با 73،58،57 و 47 بیشترین فراوانیها را به خود اختصاص دادهاند.

زراسوند افزود: در 7 ماهه امسال همچنین 9 هزار و 703 کارت هوشمند صادر و به متقاضیان آنها تحویل شده است.

وی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری نیز دو هزار و 34 مورد ازدواج و 474 مورد طلاق در شهرستان بروجرد به ثبت رسیده است.

رئیس اداره ثبت احوال بروجرد به الزامی بودن دریافت کارت هوشمند ملی برای شهرودنان بالای 15 سال اشاره و افزود: خدمات ارائه شده در مراحل صدور کارت از سوی اداره ثبت احوال و دفاتر پستی در مجموع برای هر کارت 29 هزار تومان است.

زراسوند گفت: در حال حاضر حدود 10 ماه از استقرار مامور اداره ثبت احوال بروجرد در بیمارستان شهید چمران این شهرستان و انجام ثبت وقایع حیات به صورت روزانه در این مرکز درمانی میگذرد.

وی خواستار اختصاص فضای فیزیکی به این منظور در بیمارستان کوثر با هدف ارائه خدمات یاد شده در این مرکز درمانی شد که این تقاضا به تصویب رسید.

این مسئول همچنین خواهان پیگیریها به منظور اختصاص زمینی به اداره ثبت احوال بروجرد با هدف رفع معضل کمبود فضای فیزیکی این اداره شد که قرار است، این مهم با پیگیری فرماندار بروجرد محقق شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.