اردبیل؛

سالانه بیش از 2 هزار تن میوه به از کوثر روانه بازار مصرف می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر گفت: سالانه 2 هزار و 600 تن محصول به از باغات شهرستان کوثر روانه بازار مصرف می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ خیبر علی جلیلی افزود: سطح زیر کشت باغات این شهرستان در حدود 3 هزار هکتار است که از این میزان سطح باغات، 210 هکتار آن را« باغات به» به خود اختصاص داده است به عبارت دیگر 9 درصد از باغات این شهرستان به این محصول اختصاص دارد.

وی افزود: به ازارء هر هکتار 14 تن از این محصول برداشت می شود و سالانه 2 هزار و 600 تن میوه به از این شهرستان روانه بازار مصرف می شود.

مدیر جهاد کشاورزی کوثر گفت: تولید مازاد بر نیاز این محصول به استانهای گیلان و مازندران، آذربایجان شرقی و زنجان و حتی اصفهان و شیراز و تهران نیز صادر می شود که از این لحاظ مشتریان خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: مرغوبترین و با کیفیت ترین محصول به کشور در این شهرستان تولید می شود؛ شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه باعث شده است که این مدیریت در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برنامه های جامع و فراگیری را در خصوص افزایش باغات "به" در این شهرستان به مرحله اجرا بگذارد به گونه ای که بتوانیم میزان محصول تولیدی سالانه این شهرستان را به 4500 تن برسانیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، برداشت ، محصول ، به ، کوثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.