بزرگترین کتابخانه تخصصی جنوب شرق در دارالقرآن اهل‎البیت شهرستان سیرجان قرار دارد.

بزرگترین کتابخانه تخصصی جنوب شرق در دارالقرآن سیرجان وجود دارد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان دارالقرآن اهل‎البیت این شهرستان مجهزترین و بزرگترین کتابخانه تخصصی استان کرمان و جنوب شرق را دارا است.همچنین دانشکده علوم حدیث نیز در این مرکز قرآنی ایجاد شده است.

مدیریت دارالقرآن اهل‎البیت را روشندل جانباز محمد ایران‎نژاد عهده‎دار است که سال 1367 در دوران دفاع مقدس در منطقه سومار بر اثر ترکش خمپاره دو چشم خود را از دست داد و امروز به نام سرلشکر ایران‎نژاد در مدیریت این مرکز ایفای نقش می‎کند.

ایران‎نژاد در این زمینه تصریح کرد: طی سال بیش از 300 نفر قرآن‎آموز و در تابستان بیش از یک‎هزار نفر فراگیر قرآن در این مرکز آموزش می‎دیدند.

مدیر دارالقرآن اهل‎البیت شهرستان سیرجان گفت: کتابخانه تخصصی قرآن کریم این مرکز قرآنی بیش از 25 هزار جلد کتاب همراه با سالن‎های مطالعه دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشکده علوم قرآنی نیز 115 نفر دانشجوی فارغ‎التحصیل و در حال تحصیل دارد، افزود: کلاس‎های تفسیر قرآن همواره با حضور استادان برجسته استان و کشور در دارالقرآن اهل‎البیت دایر است.

ایران‎نژاد عنوان کرد: این‎ مجموعه‎ها از بخش‎های جذاب و فعال دارالقرآن هستند که مردم و جوانان را جذب کرده است.

وی ادامه داد: این مرکز قرآنی که هنوز ساخت و ساز آن به اتمام نرسیده تاکنون با حمایت و کمک بیش از 30 میلیارد ریالی مردم و ارگان‎ها ساخته شده است.

ایران‎نژاد با اشاره به اینکه این ساختمان نیز دارای بیش از 3 هزار متر مربع زیربنا است، خاطرنشان کرد: محل موزه اشیا و اسناد قدیمی سیرجان در این محل قرار دارد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.