همدان؛

واقفان همدانی موکب فاطمه(س) را مهیای زائران کربلا کرده اند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) از محل نیات واقفان خیراندیش همدان در کربلای معلی آماده پذیرایی از زائران حسینی است.

واقفان همدانی موکب فاطمه(س) را مهیای زائران کربلا کرده اندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام محمد کاروند با اشاره به برپایی موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) از محل نیات واقفان خیراندیش همدان در کربلا اظهار داشت: این موکب از 21 آبان تا چهارم آذرماه در کربلای معلی بر پا می‌شود و در این راستا تاکنون 30 تن میوه و پنج تن خشکبار برای توزیع بین زائران حسینی در موکب کربلا از همدان تهیه و آماده‌سازی شده است.

وی افزود: موکب اوقاف همدان در کربلا ظرفیت اسکان روزانه یک هزار نفر زائر با پذیرای 13 هزار پرس غذا را دارد و برای تحقق این امر کادر آشپزخانه و سرویس‌دهی نیز مستقر می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه 105 نفر اعم از کارکنان این اداره کل و دیگر خادمان برای خدما‌ت‌رسانی به زائران در موکب کربلا مستقر می‌شوند بیان کرد: تمام تجهیزات و اقلام مورد نیاز برای اطعام زائران اربعین به وسیله 17 دستگاه کامیون به عراق ارسال شده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر خدمت‌رسانی به زائران در کربلا، چهار موکب در مسیر تردد زائران اربعین حسینی در محورهای مواصلاتی استان همدان شامل گردنه اسدآباد، عوارضی ساوه به همدان، محور نهاوند به ملایر برای پذیرایی از زائران اربعین برپا شده است.

کاروند گفت: با توجه به احتمال برودت هوا در ایام اربعین حسینی از محل نیات واقفان خیراندیش 4 هزار دست لباس گرم به ارزش 80 میلیون تومان برای زائران خریداری شده است.

وی تصریح کرد: خدمات‌رسانی مطلوب به زائران برای مهیا کردن زمینه برای خلق حماسه بزرگ اربعین در اولویت قرار دارد و در این راستا تمهدیدات لازم اندیشیده شده است و استان همدان آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران حسینی را دارد.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.