اصفهان؛

تولید نرم‌افزار قرآنی در مؤسسه ام‌الکتاب

نرم‌افزار قرآنی در مؤسسه ام‌الکتاب تولید شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرعامل مرکز تحقیقات تخصصی قرآن کریم ام‌الکتاب استان اصفهان با اشاره به اولین نرم‌افزار تولیدی این مرکز، اظهار کرد: این نرم‌افزار قابلیت‌های وسیعی از جمله امکان استفاده از صدای ۴۵ نفر از قاریان برجسته را دارد.

حجت‌الاسلام سید‌محمدرضا ابطحی، افزود: در این نرم‌افزار، ترجمه گویای قرآن به پنج زبان ارائه شده است و این ترجمه به صورت گویا برای اولین بار در یک نرم‌افزار قرآنی ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: قابلیت‌هایی نیز برای جستجوی کلمات و یافتن الفاظ قرآنی پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل مرکز تحقیقات تخصصی قرآن کریم ام‌الکتاب استان اصفهان با اینکه در بیشتر نرم‌افزارها باید کلمه را از ابتدا تا انتها تایپ کرد تا نرم‌افزار بتواند آن را پیدا کند، گفت : ولی در این نر م افزار با تایپ حروف ابتدایی کلمه،می توان واژه مورد نظر را پیدا کرد .

ابطحی با اشاره به هزینه بالای تولید این نرم‌افزار، افزود : این نرم‌افزار برای افرادی که در امور قرآنی فعالیت می‌کنند، تولید شده است که می‌توانند با پرداخت 5 هزار تومان این نرم‌افزار را نصب کرده و از خدمات آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: افراد علاقه‌مند به حفظ، آموزش و ترجمه قرآن می‌توانند از این نرم‌افزار استفاده کنند.

مدیرعامل مرکز تحقیقات تخصصی قرآن کریم ام‌الکتاب استان اصفهان با اشاره به قابلیت‌های دیگر این نرم‌افزار افزود: ترجمه جدیدی به این نرم‌افزار اضافه شده و در این ترجمه، پرانتز و گیومه وجود ندارد و عبارات به صورت روان و کوتاه بیان شده است.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.