اصفهان؛

نصب سامانه هوشمند تاکسی، بر روی 7 هزار تاکسی

با سامانه هوشمند تاکسی، هیچ حقی ضایع نمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عضو کمیسیون حمل و نقل،محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: محاسبه و دریافت کرایه به صورت الکترونیک رفع کننده بسیاری از مشکلات است اما بر خلاف اتوبوسرانی پرداخت الکترونیکی کرایه در تاکسی های شهری روند خوبی را طی نکرده است.

ابوالفضل قربانی با اشاره به اینکه این سامانه سیستم کامل و جامعی است که می تواند بسیاری از مشکلات رانندگان و حتی مسافران را کنار بزند افزود: مردم و تاکسی داران به دریافت کرایه به صورت سنتی عادت کرده اند علاوه بر آن آشنایی لازم را از این سامانه ندارند این در حالی است که هرچقدر مردم درباره مزایای این سامانه بدانند استفاده از آن هم بیشتر می شود.

وی گفت : از ابتدا باید برای تاکسی داران و شهروندان نسبت به این موضوع فرهنگسازی مناسبی صورت می گرفت اما تبلیغ محدود بود و استفاده مناسب نیز صورت نگرفت .

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: این سامانه تاکنون بر روی 7 هزار تاکسی نصب شده است و باید با سرعت بر روی تاکسی های دیگر نیز نصب شود.

قربانی با اشاره به اینکه با سامانه هوشمند تاکسی حق کسی ضایع نمی شود، گفت: کرایه باید بر اساس شرایط جغرافیایی و ترافیکی و همچنین مدت زمان سرویس باشد که تنها با استفاده از سامانه هوشمند قابل محاسبه و اجرا است از سوی دیگر درگیری بین راننده و مسافر و مشکل پول خرد با این سامانه قابل حل است.

وی تصریح کرد: گاهی مردم و حتی رانندگان سامانه هوشمند تاکسی را با تاکسیمتر اشتباه می گیرند در صورتی که این سامانه علاوه بر امکانات تاکسی متر ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد دیگری نیز دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: نصب این سامانه بر روی تاکسی های شهر جزء ضرورت ها و جزیی از حمل و نقل تاکسی است و نمی توان گفت تاکسی داران می توانند به همان شیوه سنتی سابق فعالیت کنند.

قربانی گفت : این سامانه به صورت عادلانه کرایه ها را محاسبه می کند از این رو حقی از راننده و مسافر ضایع نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان هم با توجه به سرمایه گذاری انجام شده لازم است نسبت به راه اندازی این سامانه اقدام کنند و مشوق شهروندان برای استفاده از این دستگاه باشند در کنار آن شهروندان نیز در صورت مشاهده هر گونه بهانه از سوی رانندگان مانند خرابی دستگاه باید سازمان تاکسیرانی را در جریان قرار دهند.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار