لرستان؛

افزایش سطح باغات انار لرستان به ۱۵ هزار هکتار

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان از افزایش سطح باغات انار این استان به حدود ۱۵ هزار هکتار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ بهروز بهاروند صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر بیش از دو هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات انار استان لرستان به طور عمده متمرکز و در منطقه «سیاب» کوهدشت واقع شده است اظهار داشت: متوسط برداشت انار در این منطقه ۲۵ تن در هکتار است.
 
وی بیان داشت: با توجه به اینکه هزار و ۷۰۰ هکتار از سطح باغات انار به باروری رسیده‌اند پیش بینی این بود که در سالجاری ۳۸ هزار تن محصول انار برداشت شود اما به علت سرمای زودرس بهار امسال که در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت روی داد، امسال ۳۴ هزارتن انار در استان برداشت می شود.
 
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ۸۵ درصد باغات انار استان در شهرستان کوهدشت متمرکز است گفت: این منطقه از نظر عرض جغرافیایی در محدوده ای بوده که دارای دمای فوق العاده مناسبی برای توسعه باغات انار است.
 
وی بیان داشت: همچنین دارا بودن خاک حاصلخیز برای کشت این محصول و به ویژه آب بسیار شیرین از جمله ویژ گی هایی بوده که باغات انار «سیاب» شهرستان کوهدشت عملکرد بسیار بالایی در تولید انار داشته باشد.
 
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان به ویژ گی های بارز انار استان لرستان اشاره کرد و گفت: ضخیم بودن پوست انار تولیدی لرستان باعث ماندگاری آن در انبار و سردخانه و صادرات این محصول می شود.
 
بهاروند به برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برای توسعه کشت انار در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های موجود پیش بینی این بوده که سطح باغات انار استان را به ۱۲ تا ۱۵ هزار هکتار افزایش داده و مقام استان در تولید انار را که در حال حاضر هفتم است به رتبه اول تا سوم برسانیم.
انتهای پیام/ا 
برچسب ها: افزایش ، سطح ، باغات ، انار ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار