حواصیل در راه مانده توسط راننده اتوبوس به مناطق ساحلی جنوب انتقال داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یک حواصیل که به دلیل ضعف جسمانی و ناتوانی از سفر به سواحل جنوبی بازمانده بود توسط آقای اکبری همیار محیط زیست پیدا و درمان و سپس با هماهنگی محیط زیست شهربابک تحویل آقای شریفی راننده اتوبوس راهی بندرعباس شد تا در آن منطقه رها شود.

پرندگانی که از مناطق سردسیر در حال کوچ به مناطق گرمسیری هستند و به دلایل مختلف از ادامه سفر باز می مانند توسط همیاران محیط زیست پیدا و نگهداری و با هماهنگی محیط زیست شهربابک به راننده اتوبوسی که مقصدش بندر عباس است تحویل داده می شود تا در آن مناطق رها شوند.
همه ساله با آغاز فصل سرما کوچ پرندگان هم آغاز می شود که از مناطق شمالی عازم سواحل جنوبی ایران می باشند ولی در بین راه تعدادی از این پرندگان به دلیل ضعف جسمانی و یا آسیب وارده به آنها از ادامه سفر باز می مانند و از گروه خود جدا می شوند.
آقای امینی کارشناس محیط زیست شهربابک گفت : هرساله در این فصل که مهاجرت پرندگان از مناطق شمالی به سواحل جنوبی صورت می گیرد تعدادی از این پرندگان به دلیل ناتوانی از سفر باز می مانند و توسط دوست داران محیط زیست پیدا و پس از رسیدگی به آنها به راننده اتوبوسی که به محیط زیست علاقمند است تحویل داده می شود تا در مناطق جنوبی رها شود.
آقای اکبری یکی از دوست‌داران محیط زیست گفت : این پرنده در گل و لای منطقه میدوک پیدا کردم و پس از چند روز رسیدگی و درمان تحویل محیط زیست دادم تا به زیستگاهش بازگردانده شود.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار