انتخابات روز سه‌شنبه آمریکا، آینده سیاست‌گذاری‌های این کشور تا 2 سال آینده را مشخص خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تنش شدید میان هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات – و دونالد ترامپ – نامزد جمهوری خواه -- بر سر  کنترل کنگره آمریکا در حاشیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه پایان خواهد یافت و تصمیم‌گیری‌ها درباره قوانین این کشور تا دو سال آینده شکل خواهد گرفت.

جمهوری‌خواهان در مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا اکثریت کرسی‌ها را در اختیار دارند. در انتخابات روز سه‌شنبه، جایگاه جمهوری‌خواهان در این دو مجلس با خطر روبرو خواهد شد. در صورتی که رای دهندگان، نمایندگان دموکرات را در هر یک از این دو مجلس انتخاب کنند، به نظر می‌رسد در سال 2017 لایحه‌ها به صورت آسان‌تری به دست رئیس جمهور آمریکا به امضا خواهند رسید و تبدیل به قانون خواهند شد.

دموکرات‌ها برای اینکه بتوانند در انتخابات سنا پیروز شوند، باید دستکم 5 کرسی دیگر را تصاحب کنند. در حال حاضر، جمهوری‌خواهان 54 کرسی در این مجلس در اختیار دارند. این در حالی است که دموکرات‌ها هم اکنون 44 کرسی را در این مجلس از آن خود کرده اند. 2 نماینده مستقل نیز در مجلس سنا حضور دارند که بیشتر به سمت دموکرات‌ها متمایل هستند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند دموکرات‌ها در مجلس سنا بین 4 تا 7 کرسی را به دست خواهند آورد.

با این‌حال، دموکرات‌ها در انتخابات مجلس نمایندگان با چالش دشوارتری مواجه خواهند شد. برای به دست آوردن اکثریت در مجلس نمایندگان، دموکرات‌ها باید 30 کرسی دیگر را به دست آورند. برخی از تحلیلگران پیش‌بینی کرده اند دموکرات‌ها می‌توانند بین 5 تا 20 کرسی دیگر به دست آورند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار