به گزارش
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
رشت،مسئول روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سامانه شهراه كه با هدف تعامل و ارتباط شهروندان با وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده است و شهروندان با ورود به این سامانه میتوانند تمامی مشكلات خدمتی كه در بخشهای مختلف زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی مشاهده میكنند را گزارش داده و با كد رهگیری كه پس از ثبت گزارش دریافت مینمایند، درخواست خود را در مراحل مختلف پیگیری کنند .
راکعی افزود: امروز در جلسه ای که با حضور مهندس رستمی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و رعایت حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی ، مهندس خاوری مدیرکل راه و شهرسازی و اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی گیلان برگزار شد با خدمات جدید افتتاح گردید.
رستمی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و رعایت حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح این سامانه با اشاره به اینکه موضوع شهراه، به نوعی ارزیابی دستگاه های مربوطه است که بررسی عملکرد کارکنان را در بر خواهد داشت افزود : راه اندازی سامانه شهراه فرآیند احصاء حقوق شهروندی را عمومیت می بخشد.
رستمی پیگیری حقوق مردم جامعه را ضروری برشمرد و خاطر نشان ساخت: راه اندازی سامانه شهراه، می تواند موجب شفافیت ارتباط مردم و مسئولین و همچنین تسریع در احقاق حقوق شهروندی را ممکن سازد.
وی در ادامه اظهار داشت: طبق قوانین جاری مملکت برای حفظ حقوق شهروندی و برای ارتقاء سلامت اداری ، کلیه دستگاه های دولتی مکلفند خدماتشان را از دیدارگاه الکتریکی ، به استحضار مردم برسانند و خانواده وزارت راه و شهرسازی بیش از 560 خدمت در حوزه های مختلف به جامعه را ارائه می دهد.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و رعایت حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی ، خاطرنشان کرد : سامانه شهراه که ارتباط مردم با مسئولین و مسئولین با مردم می باشد از زمستان 94 به صورت آزمایشی تست شد و از اوایل سالجاری به شکل رسمی در سطح کشور به بهره برداری رسید و در اردیبهشت ماه سال 95 بصورت آزمایشی در گیلان آغاز وسر انجام امروز به صورت رسمی راه اندازی شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر از 569 خدمات حوزه وزارت راه و شهرسازی ، 15% آن بارگذاری شده و مابقی هم با توجه به حجم زیاد خدمات در حوزه های مختلف ، انشاالله به مرور زمان در سامانه بارگذاری خواهد شد.
وی تصریح کرد: سلامت اداری نقش اساسی بر روی توسعه دارد و هر چه به سمت سلامت اداری پیش برویم پروژه ها و اقدامات ما با سرعت بیشتری رقم خواهد خورد و از سوی دیگر مردم باید در جریان بسیاری از اقدامات و جزییات امور قرار گیرند.
در ادامه مهندس خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اظهار داشت : با توجه به تاکید ویژه مقام عالی وزارت، این ادارهکل مصمم است که برنامهها و اقدامات موثری را بهاجرا بگذارد و با توجه به اینکه مجموعه راه و شهرسازی بهواسطه فعالیتهای ذاتی خود مستقیم و غیرمستقیم با جامعه و عموم مردم سر و کار داشته، لذا با اجرای چنین برنامهها و اقداماتی میتوان در راهاندازی و رفع مشکلات گامهای ارزندهتری بر داشت.
مدیرکل راه و شهرسازی در پایان جلسه در خصوص عزم راسخ مجموعه راه و شهرسازی در انجام فرآیند درخواست های شهروندان از طریق سامانه شهراه تاکید کرد.
انتهای پیام/ب