دانشگاه زابل پرچم‌دار ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، استاندار سیستان و بلوچستان درگفتگو خبرنگار ما گفت: دانشگاه زابل به عنوان پرچم‌دار ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی می‌تواند با معرفی پنج طرح کلان اقتصاد مقاومتی در سطح استانی زمینه معیشتی خوبی را در استان مهیا سازد. 

علی اوسط هاشمی در بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه زابل در مجتمع آموزشی، تحقیقاتی و تفریحی بقیه الله الاعظم (عج) افزود: دانشگاه باید جامعه را به سمت وفاق، همدلی و هم‌افزایی سوق دهد تا از انباشت دانش به سمتی برویم که شایسته ملت باشد .

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر این نکته که دانشگاه جای برای زایش تعالی و ارتقا است افزود: کمک به ماندگاری نیروی انسانی در استان هدف اصلی ماست و رویکرد دانشگاه باید به سمتی باشد که بتواند در اقصی نقاط استان به تربیت انسان‌هایی بپردازد که به ایفای نقش در سطح ملی روی بیاورند.

وی گفت: دانشگاه‌ها باید به نقش خود مبنی بر حل مشکلات مردم عمل کنند و توانمندی، نبوغ و ظرفیت انسانی که در مجموعه آنها وجود دارد ضمن بکارگیری دانش جهانی در راستای حل مشکلات منطقه بویژه معضل طوفان در شمال استان بپردازند تا مردم دیگر اسیر قهر طبیعت نباشند.

هاشمی با عنوان موضوع حل مشکلات منطقه سیستان توسط دانشگاه ادامه داد که راه حل برون رفت از این معضل که امروز گریبان‌گیر اقصی نقاط کشور است باید توسط جامع علمی پیدا و شرایط پایداری در منطقه حاکم شود.
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار