هم پوشانی مواکب در شلمچه بی نظیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛یازع  مسئول کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه مستقر در شلمچه از هم پوشانی بسیار خوب و بی نظیر مواکب در منطقه شلمچه خبر داد و گفت: این کار بسیار ستودنی و قابل توجه است.

مکی یازع وضعیت شلمچه به لحاظ استقرار مواکب و فراهم شدن سایر امکانات به جهت تردد آسان و مناسب زائران اربعین از مرز شلمچه شلمچه افزود: خوشبختانه تمامی شهرها و استانهای معین اربعین از حدود یک هفته گذشته تاکنون در محل مستقر شده اند ضمن آنکه تاکنون ۲۵۰ موکب نیز در شلمچه مستقر شده اند و همچنان تعدادشان رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۲۰ تقاضای مردمی دیگر برای برپایی موکب در شلمچه دریافت کرده ایم، گفت: پارسال تنها در یک طرف جاده منتهی به شلمچه مواکب استقرار داشتند و این در حالی است که مواکب امسال در دو طرف جاده مستقر و در حال خدمات دهی به زائران هستند.

به گفته یازع موکب های مردمی آبادان و خرمشهر رکوردار حضور مواکب در شلمچه هستند.

وی افزود: تعدادی موکب نیز به طور داوطلبانه در نقطه صفر مرزی و حتی در بخش اتباع خارجی نیز به زائران خدمات ارائه می کنند.

مسئول کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه مستقر در شلمچه گفت: به منظور کمک به مواکب برای دسترسی آسان و راحت آنان به کپسولهای گاز، هماهنگی های لازم انجام شده و به طور روزانه چند دستگاه خودرو حمل کپسول گاز در منطقه مستقر و به توزیع کپسول گاز مایع می پردازند.

یازع از استقرار یکی از نمایندگی های توزیع کوثر در منطقه برای در اختیار قرار دادن آب مناسب به مواکب برای توزیع در میان زائران و توزیع روزانه ۳۶۰ قالب یخ در بین مواکب(قابل افزایش تا ۴۰۰ قالب در روز) به عنوان دیگر خدمات قابل ارائه کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه در میان مواکب مردمی در شلمچه نام برد و افزود: خوشبختانه همه موکب داران پای کار هستند و به طور ۲۴ ساعته از چهار صبح با تهیه و توزیع صبحانه در میان زائران و ۱۱ تا ۴ بعد از ظهر با توزیع ناهار و شش عصر به بعد با توزیع شام کار خدمات رسانی به زائران را به انجام می رسانند.

وی گفت: این روزها شلمچه حال و هوایی دیگر دارد، همه دست به دست هم داده اند تا زائر امام حسین در هنگام تردد کمترین مشکل را داشته باشد و با دلی آرام و قلبی مطمئن از شلمچه عبور کنند.

یازع با اشاره به وجود ۲۴ گیت خروجی در مرز شلمچه افزود: خوشبختانه از بابت خدمات رسانی به زائران اربعین در این گیت ها چه در داخل خاک کشورمان و چه در خاک عراق مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.