یزد؛

تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی

امام جمعه یزدگفت:فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه و بین مردم به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛آیت الله محمد رضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه این دو فریضه الهی از اهمیت بسیار بالایی در دین مبین اسلام برخوردار است، افزود: در صورتی که این دو فریضه الهی تحقق پیدا کند عمل به دیگر فرایض نیز امکان‌پذیر می‌شود.

 امام جمعه یزدترک این دو فریضه در جامعه را عامل ترک شود خیلی از واجبات دانست و ادامه داد: باید به گونه ای برنامه‌ریزی شود که همه مومنان نسبت به احیای این فرایض در جامعه احساس مسئولیت کند.

 آیت الله ناصری اظهار داشت: نخستین اقدامی که باید در احیای این دو فریضه مورد توجه قرار گیرد عمل به معروف ها و ترک منکرها توسط آمران و ناهیان، پس از اینکه آنان به معروف ها عمل و از منکرها دوری جستند باید به دیگران تذکر دهند تا به مرور زمان شاهد کم شدن منکرها و توجه به معروف ها شود.

امام جمعه یزدگفت: برخی از افراد در جامعه هنوز پذیرش این موضوع را ندارند که به آنها مباحثی به عنوان امر و نهی گفته شود از طرف دیگر بسیاری از مردم هم آمادگی و پذیرش امر و نهی کردن را ندارند که باید فرهنگ‌سازی لازم در زمینه هر دوی این موارد انجام شود.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.