زن و شوهری که با سوء استفاده از اعتماد فردی اقدام به برداشت غير مجاز از حساب وی کرده بودند توسط کارآگاهان سايبری پليس فتا استان شناسايی و دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ حسن محمدنژاد رئيس پليس فتا استان مازندران گفت : در پی مراجعه زنی به هويت معلوم به پليس فتا با ارائه مرجوعه قضائی ،مبنی بر اين که شخص ناشناسی 40 ميليون ريال به صورت غيرمجاز از حساب وی برداشت کرد، موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود : با انجام تحقيقات و بررسی فنی ماموران مشخص شد، برخی از وجوه مسروقه جهت واريز اقساط سامانه متمرکز بانکی به حسابهايی متعلق به دو نفر واريز شده بود که پس از بررسی های صورت گرفته متهان که زن و شوهر بودند شناسايی شدند.

رئيس پليس فتا استان مازندران گفت :کارشناسان پليس فتای استان با هماهنگی مرجع قضايی متهمان را در عملياتی غافلگيرانه دستگير کردند .

سرهنگ حسن محمدنژاد افزود: يکی از اين متهمان که در بازجويی های به عمل آمده از موضوع اظهار بی اطلاعی کرده با مشاهده ادله موجود به بزه انتسابی اقرار کرد .

وی گفت : متهم در تحقيقات به عمل آمده اظهار داشت ؛ با توجه به اينکه شاکيه که از بستگان وی بوده به دليل نسبت و اعتمادی که به وی داشت به دليل بی سوادی کارهای بانکی اش را به وی سپرده بود که متهم نيز به خاطر مشکلات مالی از اعتماد شاکيه سوء استفاده کرده و با استفاده اطلاعات حساب وی اقدام به پرداخت اقساط خود و همسرش از روی کارت عابربانک شاکيه ،خريد شارژ تلفن همراه و فروش آن به همکاران خود کرده بود .

متهم پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

رئيس پليس فتا مازندران هشدار داد حتی المقدور کارت بانکی و اطلاعات آن را در اختيار سايرين قرار ندهند و به منظور جلوگيری از بروز چنين اتفاقاتی گزارش خريد پيامکی خود را فعال کنند تا در جريان تمامی تراکنش های مالی خود قرار بگيرند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.