معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور وجود 200 شهرک صنعتی دانش بنیان را در کشور تعداد قابل توجهی ندانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا سلیمانی در مراسم هفتمین نشست سراسری فن بازارهای منطقه ای که در شهرک توس مشهد درحال برگزاری است گفت: با توجه به فعالیت 84 هزار شهرک صنعتی در کشور، فقط 200 تا از آنها دانش بنیان است که حداقل باید به 10 درصد برسد.

وی با بیان اینکه ما ظرفیت ها و توانمندی های زیادی داریم و شرکت های دانش بنیان و فارغ التحصیلان متعدد در این زمینه هستند، افزود: بنابراین رفع نیازهای فن بازار ها یک رسالت برای ماست.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور تصریح کرد: در کشور تاکنون 93 نیاز در این حوزه شناسایی شده که فقط 3 تای آن، با توجه به حمایت و هزینه های انجام شده، رفع گردیده که هنوز جای کار بسیاری دارد.

سلیمانی گفت: اگر سرمایه و هزینه های موجود در حوزه صنایع کوچک به درستی هدایت نشود، فعالیت این مجموعه به ثمر نمی رسد، فن بازار باید صنایع کوچک را هدایت کند.

وی با بیان اینکه همه واحدهای صنعتی باید جزء واحدهای برتر قرار بگیرند، افزود: با این اقدام می شود کنسرسیوم رقابتی را تشکیل داد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور با اشاره به اینکه با توسعه منطقه ای می توانیم نوآوری داشته باشیم، تصریح کرد: بنگاه های موجود کوچک اقتصادی را باید دانش بنیان کنیم.

سلیمانی، گفت: کارگزاران فن بازار باید به سمت استقلال مالی بروند و خودشان به دنبال کسب درآمد باشند.

وی خاطرنشان کرد: آیین نامه درآمدزایی کارگزاران تبیین شده و بعد از 3سال، خروجی های کارگزاران باید به سمت درآمدزایی و صادرات پیش برود زیرا هدف توسعه صادرات و فروش کالاست.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.