افزایش سهمیه آسیایی فوتبال ایران با تداوم تعلیق فدراسیون فوتبال کویت روزنه امیدی بر پیکره باشگاه های استقلال و پرسپولیس به وجود آورد اما کارشناسان حقوقی نظر متفاوتی در این خصوص دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، سهمیه باشگاه های فوتبال در لیگ قهرمانان آسیا به 2+2 کاهش یافته است اما بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر روزنه امیدی بر پیکر فوتبال ایران وارد کرد و از سهمیه آسیایی 1+3 باشگاه ها در قبال تداوم  تعلیق فدراسیون کویت خبر داد. 

باشگاه های فوتبال کشورمان در چند سال گذشته در لیگ قهرمانان آسیا ناکام بودند و همین امر باعث شد که سهمیه ایران در این رقابت ها کاهش یابد. 

به هر حال سهمیه آسیایی فونبال کشورمان به علت بی تدبیری مدیران باشگاه ها به 2+2 کاهش یافته است و مسئولان دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس امیدوارند که این سهمیه افزایش یابد تا بدون بازی پلی آف در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند. 

البته سرخابی ها در صورت تعلیق فدراسیون کویت باید در مرحله پلی آف شرکت کنند اما تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله آخر این بازی ها حضور می یابد و تیم استقلال بعد از برد در دو بازی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه می یابد. 

به هرحال موضوع سهمیه باشگاه های لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا نظر کارشناسان حقوقی فوتبال را جویا شویم.

نصیر زاده: تعلیق فدراسیون کویت لغو می شود
هوشنگ نصیر زاده کارشناس حقوقی فدراسیون فوتبال درباره این موضوع گفت: ما نباید به تعلیق فدراسیون فوتبال کویت برای افزایش سهمیه آسیایی امیدوار باشیم چرا که تعلیق این فدراسیون بعد از مدتی لغو می شود و تیم های فوتبال کویت اجازه حضور در رقابت های آسیایی را بدست می آورند. 

وی در ادامه عنوان کرد: تعلیق فدراسیون فوتبال یک کشور به علت دخالت اشخاص ثالث در امور فدراسیون ها رخ می دهد. شیوه فیفا طوری است که در صورت تعلیق یک فدراسیون خیلی سریع نهاد بین المللی فوتبال به فدراسیون متخلف اعلام می کند که در صورت تغییر ساختارش تعلیق هم از بین می رود .

کارشناس حقوقی فوتبال بیان کرد: به طور معمول تعلیق یک فدراسیون حکم تهدید دارد و شورای اجرایی فیفا به عنوان جانشین مجمع عمومی یک فدراسیون را تعلیق می کند و  بعد از مدتی مجمع عمومی تصمیم نهایی را می گیرد. به هر حال تعلیق فدراسیون فوتبال کویت بعد از مدتی لغو می شود و تیم های فوتبال این کشور می توانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند. 

شکر ریز: تعلیق فدراسیون فوتبال کویت باعث افزایش سهمیه آسیایی نمی شود
آرش شکر ریز کارشناس حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: تعلیق فدراسیون کویت باعث افزایش سهمیه آسیایی ایران نمی شود و سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان آسیا مشخص است. کنفدراسیون فوتبال آسیا برای افزایش سهمیه بین تیم های فوتبال سابقه می گذارد تا در صورت برنده شدن در پلی اف به مرحله گروهی صعود کنند .

وی در ادامه عنوان کرد: من هشدار داده بودم که حذف نمایندگان ما در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا باعث کاهش سهمیه باشگاه ها در این رقابتها می شود . به هر حال ای موضوع تاسف آور است که تیم ملی فوتبال کشورمان در رنکینگ آسیا رتبه اول را دارد اما در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا باید با تیمهای درجه 5 و 6 آسیا بازی کند. 

کارشناس حقوقی فوتبال در پایان خاطر نشان کرد: کاهش سهمیه آسیایی ایران از بی تدبیری مدیران فوتبال است.به هر حال تا زمانی که باشگاه های ما حرفه ای نشوند ،فوتبال  ایران پیشرفت  نمی کند. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار