رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از زنده‌گیری یک بهله عقاب بیمار و ناتوان از پرواز با اطلاع شهروند دوستدار محیط زیست و دستگيري متخلفين شكار و صيد در این شهرستان خبرداد.

محمود قهرمانی، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:پس از اطلاع یکی از شهروندان کاشانی علاقمند و دوستدار طبیعت عقاب زخمی و ناتوان توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان برای درمان زنده‌گیری و به اداره حفاظت محیط زیست کاشان منتقل شد.

وی افزود:این پرنده به علت شکستگی بال قرنطینه شد تا پس از مداوا و در صورت اطمینان از بازگشت نسبی آن به طبیعت در زیستگاه خود رها سازی خواهد شود.

به‌گفته‌وی، این پرندگان شکاری بسیار بزرگ و دارای بالهای وسیع ، منقار بزرگ و چنگالهای قوی هستند که در زمره پرندگان حفاظت شده به‌شمار می‌روند و باید برای حفاظتش اقدامات جدی صورت گیرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، در ادامه دستگيري متخلفين شكار و صيد در این شهرستان را خاط رنشان‌کرد و گفت:یگان حفاظت محیط زیست کاشان در حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده قمصر – برزک به یک دستگاه ماشین سواری در شکارگاه مشکوک روبرو شد.

قهرمانی تصریح‌کرد: این یگان با پایش مستمر و کسب اطلاعات و بازرسی تکمیلی آثار تخلف شکار و صید حیوان وحشی گونه قوچ وحشی را از این وسیله نقلیه کشف کرد.

وی اظهارداشت: یگان حفاظت محیط زیست کاشان با اطلاعات بدست آمده همدستان فرد را که در ارتفاعات حضور داشتند شناسایی کرد و پرونده متهمین را پس از تکمیل برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی داد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار