پلیس و دادسرا در برخورد با جرائم و بزهکاری ها با تعامل،خط مقدم ایجاد امنیت اجتماعی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افزود: از تعاملات سازنده و راه گشای میان نیروی انتظامی بعنوان ضابط عام دستگاه قضایی و دادسراها به عنوان خط مقدم برخورد با جرایم و بزه های ارتکابی در جامعه، انجام دستورات ویژه و خاص مقامات قضایی می باشد که در قالب دستور فوری و با قیود خاصی از جانب دادیاران و بازپرسان و معاونان دادستان صادر می شود.

قاضی نیره صفایی گفت: هدف از این قبیل فرامین قضایی با قید فوریت و ضرب الاجل خاص اهمیت و لزوم رسیدگی سریع و با اقتدار به موضوع مجرمانه است که اگر این مهم در همان لحظات اولیه وقوع جرایم خاص صورت نپذیرد کشف جرم و دستیابی به متهم و سایر ادله و قراین مرتبط با رفتار مجرمانه و بطور کلی سیر روند تحقیقات مقدماتی به طور قطع با مشکل روبرو خواهد شد.

قاضی صفایی ادامه داد: طی تعاملی که با مقامات انتظامی در کلانتری ها و پاسگاه ها صورت گرفته است و با توجه به برگزاری نشست های توجیهی نسبت به انجام وظایف محوله به آنها و در راستای اعمال نظارت عالیه دادستان و تعلیماتی که حسب مقررات آیین دادرسی کیفری بر عهده دادستانی و مقامات قضایی دادسرا می باشد آموزش های قضایی و انتظامی و امنیتی لازم به ضابطان عام و خاص داده شده است.

وی تصریح کرد: که به محض وصول دستورات فوری و مقید به انجام اقدامات ویژه، کلیه ضابطین نسبت به انجام آن در کوتاه ترین زمان و به بهترین شکل اقدام و نتیجه آن را در قالب گزارشی جامع و کامل به نظر مقام قضایی دستور دهنده اعلام نمایند و تا صدور دستورات بعدی و در صورت لزوم ارشادات لازم منتظر کسب تکلیف بمانند.

نماينده دادسراي صدف در امور بهداشت افزود: در هر روز کاری در دادسرای ناحیه شش از این قبیل دستورات به تعداد قابل ملاحظه‌ای صادر می شود که پرونده های ویژه و دارای بزه دیدگان خاص از قبیل اطفال و کودکان و بانوان از این نوع می باشند.

قاضی صفایی در ادامه بیان کرد: در پرونده های با موضوع جرایم بهداشتی و تهدیدات صورت گرفته علیه بهداشت عمومی با عنایت و توجه ویژه دادستانی نسبت به پیشگیری از وقوع جرایم و نظر به اهمیت سلامت آحاد جامعه و اینکه برخورد آنی و مقتدرانه با این پرونده ها از اولویت های دادسرا می باشد صدور دستورات قضایی فوری و انجام سیر اجرایی آن به شیوه عملیاتی توسط نیروهای انتظامی و امنیتی از جمله پلیس آگاهی، پلیس اطلاعات و امنیت، پلیس فتا، پلیس پیشگیری، از نتایج این تعامل سازنده فی مابین دادسرا و پلیس است.

وی ادامه داد: نتیجه آن در قالب احساس امنیت و اعتماد عمومی و مردمی و بوجود آمدن حس خوشایند رضایت مندی از تلاش های شبانه روزی کلیه نیروهای انتظامی متبلور می شود.

انتهای پیام// ف ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.