رئیس‌جمهور کره‌جنوبی اعلام کرد حاضر است برای حل بحران سیاسی اخیر، نامزد موردنظر پارلمان این کشور را برای تصدی پست نخست‌وزیری بپذیرد.

تمایل رئیس‌جمهور کره جنوبی برای واگذاری برخی از اختیاراتشبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «پارک گون-هه،» رئیس‌جمهور کره جنوبی، سه‌شنبه در نشستی با رئیس پارلمان این کشور، اعلام کرد اگر پارلمان نامزدی را برای تصدی پست نخست‌وزیری پیشنهاد کند، وی حاضر است از گزینه موردنظر خود چشم‌پوشی کند. پارک گون هه همچنین، برای واگذاری اداره کابینه به نخست‌وزیر جدید ابراز تمایل کرد. رئیس‌جمهور کره جنوبی این اظهارات  را در تلاش برای حل بحران سیاسی اخیر بیان کرد. 

بحران سیاسی پارک گون هه پس از آن بوجود آمد که تحقیقات نشان داد «چوی سون سیل،» دوست 60 ساله و قدیمی پارک گون-هه، از نزدیک بودن خود به رئیس جمهور برای مداخله در امور دولتی استفاده کرده است. پارک گون-هه به وی که هیچ‌گونه سمت دولتی ندارد، اجازه داده تا پیش‌نویس یکی از سخنرانی‌های سیاسی‌اش را ویرایش کند. گفته می‌شود چوی سون سیل بواسطه دخالت‌هایش در امور سیاسی کره جنوبی، نفع مالی هم برده است.  

رئیس‌جمهور کره جنوبی بارها از مردم این کشور بدلیل رسوایی سیاسی اخیرش عذرخواهی کرده است. با ابن وجود کُره‌ای‌ها و احزاب مخالف خواستار کناره‌گیری وی از قدرت هستند. ده‌ها هزار نفر از مردم کره جنوبی شنبه، با برگزاری تظاهراتی گسترده در مرکز سئول، خواستار استعفای پارک گون-هه شدند. این تظاهرات یکی از بزرگترین صحنه‌های اعتراض‌آمیز تاریخ کره جنوبی را رقم زد.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار