ساری؛

بندر امیرآباد پایلوتی برای غلات شمال کشور

ارتقای ظرفیت مراکز ذخیره سازی و سیلو به 500 هزار تن در بندر امیرآباد چشم انداز روشنی برای حفظ و ذخیره سازی این محصول راهبردی و استراتژیک فراهم خواهد ساخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور با اشاره به خرید بیش از 11 میلیون تن گندم امسال از گندمکاران، گفت: ضرورت دارد از این فرصت بوجود آمده در بالا بردن ظرفیت کارخانجات آردسازی و ذخیره ای و همچنین ایجاد فرصت های شغلی و افزایش اشتغال بهره برد.

وی افزود : انتظار می رود در راستای توسعه تجارت غلات از طریق خاک ایران در قالب سوآپ منطقه ای و ورود گندم و تبدیل آن به آرد با بهره گیری از ظرفیت کارخانجات آردسازی استان در جهت توسعه این بخش و افزایش اشتغال اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور گفت : در راستای توسعه و رونق برنامه های استراتژیک بندر امیرآباد، ظرفیت کارخانجات آردسازی و سرمایه گذاران بخش غلات را همراه خواهیم ساخت.

سید محمد جعفری افزود : شکل گیری تبادل کالای کشاورزی بین ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر به طور قانونمند می تواند با ورود غلات کشورهای همسایه شمالی و صادرات مرکبات استان به کشورهای مذکور، توسعه کشاورزی، رونق اقتصادی و افزایش اشتغال را به همراه داشته باشد.

172هزار تن ظرفیت سیلو در بندر امیر آباد ایجاد شده است و تا پایان امسال 100هزار تن دیگر نیز به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار