مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از بازسازی و احیای 20 حجره راسته نظمی افشار بازار ارومیه و با هزینه کرد اعتباری حدود 2 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ جلیل جباری گفت: مطالعات و بررسی عکس های هوایی و شواهد تاریخی موجود از سال 1335 بیانگر این است که عرصه بازار ارومیه بیشتر از 3.5 هکتار است و در دهه اول سال 1300 شمسی بازار ارومیه در موقع ایجاد خیابان امام فعلی به 6 قسمت تقسیم شده که میراث فرهنگی فقط موفق به حفظ قسمتی از آن شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی گفت: به علت وجود متقاضی برای مرمت بخشی از بازار ارومیه در راسته امیر نظمی افشار اقدام به بازسازی این مکان کردیم و به حالت تاریخی خود بازگردانده شد و تثبیت بام و مرمت های موضعی بر اساس تصاویر سال 1335 در این راسته انجام شد و این روند تداوم دارد.
وی اضافه کرد: قسمتس از آن به طور کامل تخریب شده و از بین رفته بود و هم اکنون فقط در ساماندهی تاسیسات مشکلاتی وجود دارد که انتظار می رود با همکاری بازاریان مشکلات آن نیز حل شودو حتی برخی از حجره های این مغازه به علت تخریب زیاد بسته شده بود و استفاده نمی شد که با ورود میراث فرهنگی بازاریان و صاحبان مغازه ها اقدام به همکاری در احیای فضای تاریخی کردند.
وی تصریح کرد: در این مکان دخل و تصرفات بسیاری شده بود که در نقشه های اصلی قابل مشاهده است .
گفتنی است که برای بازسازی و احیای راسته نظمی افشار بازار ارومیه اعتباری حدود 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات سال 94 هزینه شده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.