امسال خرید جو در استان 3ممیز 5 دهم درصد افزایش داشته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : امسال 42 هزار تن جو از کشاورزان خریداری شد که این میزان خرید در مقایسه با سال گذشته 3ممیز 5 دهم درصد برابر رشد داشته است.

محمد نقی کاظمیان با اشاره به سطح زیر کشت جو پاییزه در سال جاری افزود : امسال سطح زیر کشت جو آبی هفت هزار و 500 هکتار و جو دیم سه هزار هکتار است و همچنین سطح ابلاغی جو آبی 22 هزار هکتار و جو دیم 21 هزار هکتار است.

وی تصریح کرد : تا کنون هفت هزار و 500 هکتار جو آبی و سه هزار هکتار جو دیم در این استان کشت شده است.

کاظمیان با بیان این که تا کنون بارندگی مناسب در این استان نداشته ایم ، خاطر نشان کرد :هم اکنون کشت به صورت خشکه کاری شروع شده که به کشاورزان و دیم کاران توصیه می شود با توجه به سال زراعی جدید که 10 روز زودتر سرما را داریم و بارندگی شروع نشده عملیات خاک ورزی و کشت را انجام دهند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت : کشاورزان باید در درجه اول به رقم بذر با توجه به شرایط محیط توجه کرده و در مرحله بعد تاریخ کشت را رعایت کنند تا با مشکلاتی از جمله بارش برف، از دست دادن زمان، یخ زدگی زمین، سرمازدگی محصول، رشد کم گیاه و سایر موارد مواجه نشوند.

وی همجنین به دیم کاران توصیه کرد: قبل از فرارسیدن فصل سرد زمین را برای کشت آماده کنند چرا که در زمان کشت به احتمال زیاد با بارش برف و باران مواجه خواهند شد که این امر نیز مانع آماده سازی زمین برای کشت خواهد شد.

گفتنی است : در سال گذشته 13 هزار تن جو برداشت شده است .

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.