2 هزار و 500 واحد نانوایی در کل استان کرمان وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 100 واحد نانوایی دولتی و یارانه پز و بقیه نیز آزادپز هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با حضور آقای میرصادقی فرماندار شهرستان راور، آقای نژاد بیگلری مدیر کل غله وخدمات بازرگانی استان و کارشناسان بهداشت محیط استان و اداره کل استاندارد استان و تعدادی از مسئولین شهرستان در راستای طرح نان سالم از تعدادی نانوایی های سطح شهر بازدید بعمل آمد.

آقای میر صادقی فرماندار راور در حاشیه بازدید از چند نانوایی هدف از درجهبندی نانواییها را بالا بردن کیفیت نان دانست و گفت:شهرستان راور توانسته، گامهای مثبتی در این زمینه که گامی برای سالمسازی تولید و کمک به سلامت مردم است، بردارد.
میرصادقی با بیان اینکه شهرستان راور در مسیر زائرین حضرت امام رضا (ع) قرار دارد و همچنین جمعیت 42 هزار نفری شهرستان سعی دارد نان با کیفیتی تحویل مردم دهد .
وی تصریح کرد: یکی از کالاهایی که در سبد غذایی مردم با هر نوع درآمدی وجود دارد، نان است که توجه به بهداشت آن ضروری است و شاهدیم که مطالبهگری مردم در حوزه تقاضای نان با کیفیت زیاد است.
وی درجه بندی نانوایی ها را گامی رو به جلو در راستای افزایش کیفیت نان برشمرد و گفت: با افزایش مطالبه گری مردم برای داشتن نان با کیفیت، نانوایی ها نیز به سمت عرضه نان با کیفیت رفته اند.
فرماندار راور اضافه کرد: یک نانوایی از نظر ساختار، نوع و نحوه پخت، استفاده از روپوش، توجه به کیفیت نان و ساعت پخت باید نکات لازم را رعایت کند.
مجید نژادبیگلری مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان نیز در بازدید از تعدادی از نانوایی های شهرستان راور افزود: یکی از اهداف درجه بندی نانوایی ها رساندن نان سالم به دست مردم در راستای اجرای طرح نان سالم است.
وی اظهار کرد: هدف از اجرای طرح نان سالم ساماندهی نانوایی ها، افزایش کیفیت و رقابت بین نانوایان است تا نتیجه مطلوب در کیفیت نان به دست آید.
وی با بیان اینکه نانوایی های استان کرمان هر ساله اواخر شهریور و اسفند ماه پایش می شوند گفت: نانوایی ها در طرح درجه بندی بر اساس کیفیت نان تولیدی نمرات یک تا 100 و درجه های برنزی ، نقره ای و طلایی دریافت می کنند.
نژادبیگلری با اشاره به اینکه اجرای طرح نان سالم از سال 93 در استان کرمان آغاز شده است گفت: هدف دیگر این طرح درجه بندی نانوای های این استان بود.
وی مدت اعتبار درجه نانوایی ها را شش ماه اعلام کرد و افزود: 2 هزار و 500 واحد نانوایی در کل استان کرمان وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 100 واحد نانوایی دولتی و یارانه پز و بقیه نیز آزادپز هستند.
درپایان نژاد بیگلری گفت: از بازدید 8 نانوایی شهرستان راور ، 4نانوایی حائز درجه رتبه بندی شده که یک نانوایی درجه نقره ای و3 نانوایی دیگر درجه برنزی کسب کردند .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: نانوایی ، آزادپزی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار