رییس دومین رویداد ملی اینوتک گفت: فناوری سلامت از موضوعاتی است که باید جزء گفتمان های غالب در کشور باشد که این رشته هنوز جایگاه خود را در جامعه پیدا نکرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا خرم خورشید رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دومین رویداد اینوتک سلامت در این همایش که با ایجاد اکوسیستم ملی کارآفرینی در این دانشگاه برگزار می شود، اظهار داشت: در موضوع فناوری حساسیت ویژه ای در کشور ایجاد شده اما هنوز فناوری سلامت جایگاه حقیقی خود را پیدا نکرده و باید بدانیم با پیداکردن جایگاه حقیقی اینوتک با محوریت فناوری بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود. 

وی تصریح کرد: باید آموزش و پژوهش فناوری کشور را جدی بگیریم و ایمن موضوع نیازمند آگاهی همه از بحث فناوری است و باید فرهنگسازی آن را دنبال کنیم تا بتدریج و بلندمدت فواید آن را مشاهده کنیم. 

رییس رویداد ملی اینوتک 2 با اشاره به برگزاری اینوتک 1 در سال گذشته و اهتمام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در نظر داریم با حمایت وزارتخانه، مرکز رشدابن سینا و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به دنبال تشکیل دبیرخانه دائمی و پربارنمودن مباحث فناوری باشیم.

وی از حضور 30 شرکت دانش بنیان، واحدهای فناور و صد نفر از افراد فعال فناور سلامت در این رویداد ملی خبر داد و گفت: در چهار حیطه بیوتکنولوژی دارویی، گردشگری سلامت، اطلاعات و تجهیزات پزشکی افراد و واحدهای فعال فناور در پنل های مختلف حضوریافته و آموزش عملی و تئوریک جهت ثبت و توسعه فناوری ها به شرکت کنندگان آموزش داده می شود.

اعطای تسهیلات 50 تا 100 میلیونی در اینوتک 2
خرم خورشید از معرفی ایده ها و چگونگی عملیاتی شدن آن، ایجاد مشوق های عملی و اعطای سه تسهیلات به ارزش پنجاه تا صد میلیونی به ایده های برتر در اینوتک 2، از سوی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خبر داد. 

وی گفت: امیدواریم با توسعه رویکرد اینوتک و با حمایت وزارت بهداشت و سایر ارگان ها شاهد دانشگاه‌های فناور و کارافرین در کشور باشیم که در این راستا خواستار حمایت وزارت بهداشت در تشکیل دبیرخانه دائمی  اینوتک هستیم. 
 
رییس رویداد اینوتک سلامت 2 در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: اینوتک 2 با جریان سازی و توسعه می‌تواند در توسعه اکوسیستم کارافرینی و فناوری نیز نقش چشمگیری در کشور داشته باشد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار