گیلان؛

گیلان، میزبان همایش ملی پدافند غیرعامل

همایش ملی پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزر به میزبانی گیلان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان با اعلام این خبر در نخستین نشست کمیته برنامه ریزی و اجرایی این همایش ملی گفت: این همایش 2 روزه 24 و 25 آذر ماه در دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد.

محمد احمدی پور با اشاره به اینکه محورهای این همایش در قالب 7 موضوع اقتصاد دریا، پدافند زیستی، پدافند کالبدی، تهدیدات نوین، تهدیدات سایبری، تهدیدات مردم محور و آینده پژوهی است، افزود: تاکنون 106مقاله علمی و پژوهشی از 22پژوهشگر کشورمان به دبیرخانه این همایش ملی  ارسال شده است که 40 درصد از مقالات رسیده مربوط به مباحث زیستی به ویژه اقتصاد دریا بوده است.

وی با بیان اینکه 36 داور کار داوری مقالات رسیده را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه توانمندی های دریای خزر، برگزاری کارگاه های آموزشی و اجرای 4 پنل تخصصی در زمینه اقتصاد مقاومتی، پدافند زیستی، تهدیدات سایبری و تهدیدات نوین از دیگر برنامه های شاخص همایش ملی پدافند غیر عامل در حوزه دریای خزر است.

همچنین در ادامه این نشست تخصصی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان ضمن تشریح برنامه و چگونگی روند اجرای همایش از تشکیل کمیته های تخصصی در برگزاری هرچه بهتر این همایش ملی خبر داد.

امیر مرادی با بیان اینکه در تلاشیم تا با تشکیل این کمیته ها بتوانیم این همایش را از لحاظ کمی و کیفی به بهترین نحو انجام دهیم، افزود: در این همایش ملی مدیران کل پدافند غیرعامل 32 استان کشور، پژوهشگران ایرانی و مدیران و روسای دستگاه های نظارتی و اجرای حضور خواهند داشت.

وی امتیاز مقالات پذیرفته شده را یک و نیم نمره اعلام کرد و گفت: فراخوان ارسال مقالات همایش ملی پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزر از اردیبهشت ماه امسال آغاز و تا پایان آبان ماه در 7 محور ادامه دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گفت: پیش بینی می شود 200 مقاله در این همایش ارسال شود که قرار است با آرای داوران 60 مقاله پذیرفته شده در مدت 2 روز همایش ارائه شود.

در پایان این نشست هر یک از اعضای کمیته برنامه ریزی و اجرایی این همایش نظارت خود را برای برگزاری هر چه بهتر همایش بیان و آمادگی دستگاه و سازمان خود را برای پوشش هر چه بهتر این همایش اعلام کردند.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.