كلاهبرداران 120 ميليارد ريالي با 8 شاكي در اصفهان دستگیر شدند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت: دو نفر كه آپارتمان در رهن بانك را به مبلغ 120 ميليارد ريال فروخته و سپس متواري شده بودند دستگير شدند.

سرهنگ ستار خسروي افزود: در پي شكايت هشت نفر از شهروندان مبني بر كلاهبرداري 120 ميلياردي از آنان موضوع در دستوركار كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري اين پليس قرار گرفت.

وی گفت : در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد كه دو نفر با همكاري و تباني يكديگر و تنظيم مبايعه نامه به صورت جداگانه به هر يك از شكات يك واحد آپارتمان را فروخته و وجه آن را دريافت كردند كه خريداران بعد از مدتي متوجه مي شوند كه املاك فروخته شده به طور كامل در رهن بانك بوده و هم اكنون بانك تمامي املاك را مصادره کرده است.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان اصفهان با بيان اينكه متهمان پس از اين عمل مجرمانه محل سكونت خود را تغيير داده و به هيچ كدام از تماسهايشان نيز پاسخگو نبودند اظهار داشت: كاراگاهان يكي از كلاهبرداران را كه در يك مزرعه كشاورزي واقع در يكي از روستاهاي اطراف استان مخفي شده بود را شناسايي و دستگير كردند.

خسروی بيان داشت: در ادامه محل اختفاي متهم ديگر اين پرونده نيز در يكي از محله هاي شهر اصفهان شناسايي شد و به پليس آگاهي منتقل شد.

وی گفت : اين افراد هم قبل از فروش ملك و هم بعد از آن با به رهن گذاشتن اسناد از بانك مبالغ كلاني وام گرفته از پرداخت اقساط خودداري كرده بودند كه در اين زمينه بانك نيز با اقدام قانوني و صدور اجرائيه نسبت به مصادره تمامی املاك فروخته شده اقدام كرده است.

رئيس پليس آگاهي استان خاطر نشان كرد: كلاهبرداران در قرارداد تنظيمي با شكات متعهد شده بودند تمامی خريداران را برای انتخاب و خريد مصالح ساختماني و اقلام مربوطه به دبي اعزام و نسبت به خريد لوازم اقدام كنند كه از انجام تعهدات خود امتناع و از انتقال املاك در دفترخانه نيز خودداري كردند.

سرهنگ خسروي با بيان اينكه متهمان با قرار قانوني روانه زندان شده و اقدامات براي احقاق حقوق مالباختگان ادامه دارد گفت: توصيه ما به شهروندان اين است كساني كه اقدام به خريد ملك، اموال منقول و غير منقول مي كنند مي بايست اسناد اموال را حتماً رؤيت و با مراجعه به مراجع قانوني از اصالت آنها اطمينان حاصل کنند .


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.