از محل صندوق ذخیره ارزی بیش از500 میلیون دلار برای اجرای طرح های آب و فاضلاب روستایی کشوراختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ معاون منابع انسانی و بهبود کیفیت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور امروز در آییین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه هم اکنون بیش از 70درصد روستائیان کشور از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند، افزود: بیش از 500 میلیون دلار اعتبار برای برخورداری 30 درصد بقیه روستائیان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی اختصاص یافته است.

رضا گیاهی افزود: با اختصاص این میزان اعتبار طی چند سال آینده 100درصد جمعیت روستایی کشور از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان هم با اشاره به رشد 10 درصدی تامین آب آشامیدنی روستایی گیلان گفت: به رغم موفقیت و پیشرفت در بخش آبرسانی شهری و روستایی متاسفانه در بخش دفع فاضلاب شهری مشکلات زیادی وجود دارد.

حجت شعبان پور خواستار تغییر نگرش مسئولان کشوری در خصوص منابع آبی گیلان شد و افزود: متاسفانه دیدگاه کشوری در خصوص گیلان از پرآبی این استان حکایت دارد در حالی که تاکنون در بهره گیری از منابع آبی گیلان موفقیت چندانی کسب نکردیم.

در پایان این مراسم با قدردانی از زحمات کاظم لطفی، سید محسن حسینی سالکده به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان معرفی شد.

سید محسن حسینی سالکده پیش از این مدیر اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان رشت بود.
کاظم لطفی هم حدود یک ماه پیش به عنوان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان منصوب شد.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.