همایش کرامت انسانی پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، همایش کرامت انسانی درآموزه های رضوی از سری برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار می شود.

هدف از برگزاری این همایش اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های پژوهشی مرتبط با سیره اهل بیت به ویژه حضرت امام رضا(علیه السلام) و گرامیداشت تولید کنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده تر این عرصه معنوی عنوان شده است.

محورهای این همایش در بخش مطالعات نظری شامل١- مفهوم شناسی کرامت انسانی در فرهنگ رضوی(حدیثی، فقهی، کلامی و عرفانی) و ٢- بررسی تطبیق کرامت انسانی در فرهنگ رضوی و مکاتب بشری(اخلاقی، فلسفی، حقوقی، روان شناختی، جامعه شناختی و انسان شناختی و ...) و در بخش مطالعات کاربردی شامل ١- آثار کرامت انسانی در فرهنگ رضوی«زندگی فردی و زندگی اجتماعی»(روابط همسایگی، خانواده، مواجعه با ادیان دیگر و...) ٢- آسیب ها و چالش های فراروی تحقق کرامت انسانی در جهان معاصر و راهکارهای رفع آن با الهام از آموزه های رضوی اعلام شده است.

نفر برگزیده نخست این جشنواره تندیس جشنواره، لوح سپاس به همراه ٣٠ میلیون ریال، برگزیده دوم تندیس جشنواره، لوح سپاس به همراه ٢٠ میلیون ریال، برگزیده سوم تندیس جشنواره، لوح سپاس به همراه ١٠ میلیون ریال دریافت خواهد کرد.

همچنین نفرات چهارم تا هشتم هم به عنوان نفرات شایسته تقدیر معرفی خواهند شد که لوح سپاس و ٥ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت می کنند.

مهلت ارسال مقاله به این جشنواره اول تیر سال ٩٦ اعلام شده است که نتایج برگزیدگان(٢٠ تیر) و زمان برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان (٤ مرداد) سال آینده اعلام شده است.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.