وزیر امور خارجه کشورمان گفت: شاهد آینده بسیار خوبی برای روابط اقتصادی میان دو کشور رومانی و ایران خواهیم بود.

آینده خوبی برای روابط اقتصادی ایران و رومانی فراهم استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد ظریف امروز چهارشنبه(19آبان ماه 95) در ادامه سفر به رومانی در همایش اقتصادی رومانی و ایران افزود: ایران در یک محیط ناامن قرار گرفته اما به دلیل حضور فعال مردم در اقتصاد از امنیت باثباتی برخوردار است.

وی تصریح کرد: تلاش ایران و رومانی توسعه روابط دو کشور است و در این راستا از ظرفیت های بالایی برخوردارند.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران به سفر وزیر امورخارجه و رییس اتاق بازرگانی رومانی به تهران اشاره کرد و اظهارداشت: شاهد آینده بسیار خوبی برای روابط اقتصادی میان دو کشور رومانی و ایران خواهیم بود.
 
ظریف یادآور شد: ایران می تواند مسیر دسترسی دریایی به آب های اقیانوس هند باشد. در حوزه ترانزیت نیز در دریای عمان و خلیج فارس، ایران و رومانی می توانند نقش اساسی ایفا کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با اراده سیاسی و تمرکز کارآفرینان دو کشور آینده بسیار خوبی را برای روابط دو کشور شاهد باشیم.
 
گفتنی است دیدار با ایرانیان مقیم رومانی و سخنرانی در کنفرانس مبارزه با افراطی‎گری و تروریسم که توسط دفتر مطالعات سیاسی رومانی برگزار می شود از دیگر برنامه های ظریف در بخارست است.

حدود 30 نفر از فعالان اقتصادی ایران در راستای توسعه مناسبات و تحقق اهداف اقتصادی پسابرجام محمدجوادظریف وزیر امور خارجه کشورمان را در این سفر همراهی می کنند.
 
این فعالان بخش خصوصی در زمینه های بانکی، انرژی، حمل و نقل، پزشکی و دارویی، معدن، قطعات خودرو و ماشین آلات کشاورزی هستند.

به گفته سفیر ایران در رومانی حجم مبادلات اقتصادی هم اکنون 250 میلیون یورو است که برای رسیدن به یک میلیارد یورو هدف‎گذاری شده است.
 
مبادلات از رومانی عمدتا ماشین آلات است و از ایران خشکبار و نفت محصولات پتروشیمی و چرم صادر می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار