جاسوسی رژیم صهیونیستی از مذاکرات هسته‎ای، خیانت دیگری را از طرف‎های غربی به اثبات رساند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در شرایطی که سند برجام مسیری یک سویه را طی می‌کند و در آن شاهد پایبندی ایران به توافقات و عدم تقید طرف‌های غربی و آمریکا به این برنامه جامع هستیم، جاسوسی رژیم صهیونیستی از مذاکرات مذکور، مُهر رسوایی دیگری بر کارنامه غیرقابل اعتماد بودن غرب نقش بست. بنابر اعلام پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی لوپوئن؛ دادگستری سوئیس تایید کرد در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران، اطلاعات محرمانه با بدافزار جاسوسی از رایانه‌های هتل محل مذاکرات، جمع آوری شده است.

هنگامی که سندی مانند برجام، در بالاترین ترین سطح دیپلماسی بین المللی به امضای چندین کشور می‌رسد، طبیعی است که مقوله امنیتی چنین مذاکراتی می‌بایست در اولویت کشور میزبان و مقامات غربی حاضردر مذاکرات باشد. وقتی حتی در رایانه‌های هتل «پرزیدنت ویلسون» سوئیس نیز ردپای بدافزارهای جاسوسی رژیم صهیونیستی دیده می‌شود، در برابر امنیت تمامی مراحل مذاکرات غربی‌ها نیز یک علامت سوال و تردید بزرگ قرار می‌گیرد.

*مُهرتایید دادگستری سوئیس بر جاسوسی رژیم صهیونیستی از مذاکرات

////

پایگاه اینترنتی لوپوئن در گزارشی نوشت: دادگستری دولتی سوئیس تایید کرده است که در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای غربی در سال 2015 میلادی به میزبانی ژنو، تعداد بیشماری از رایانه‌های هتل محل مذاکرات به نرم افزار جاسوسی آلوده بوده‌اند. 
این گزارش می‌افزاید: روز پنج شنبه (3نوامبر2016) اداره دادگستری سوئیس اعلام کرد، در مذاکرات کشورهای 1+5 و ایران پیرامون پرونده هسته ای این  کشور که در سال 2015 به میزبانی هتل بزرگ «پرزیدنت ویلسون» در ژنو برگزار شد، کامپیوترهای این هتل به نوعی نرم افزار مجهز شده بودند که هدف از آن جاسوسی بوده است.
با این وجود دادستان عمومی سوئیس اظهار داشت که تحقیقات در این خصوص خاتمه یافته است چرا که هویت عاملان این اقدام جاسوسی قابل شناسایی نیست.

*بدافزارهای جاسوسی، اولین ساکنان نرم‌افزارهای هتل مذاکرات 

////

این روزنامه فرانسوی در ادامه با اشاره به این که یک ماه پس از برگزاری مذاکرات هسته‌ای در ماه مه 2015میلادی، مقامات سوئیسی تحقیقات جنایی خود را آغاز کردند، تصریح کرد: این مقامات تحقیقات خود را با موضوع سوء‎ظن به ارائه و سرویس "اطلاعات سیاسی ممنوع" در سوئیس آغاز کردند و در چارچوب این تحقیقات تعداد فراوانی از کامپیوترهای هتلی که پذیرای مذاکره کنندگان بود را توقیف کردند. 

دادگستری سوئیس در این خصوص اعلام کرد: در چارچوب تحقیقات و بازرسی های صورت گرفته، اثبات شده است که تعداد قابل توجهی از کامپیوترهای این هتل اعم از سرورها و کامپیوترهای میهمانان به بدافزار جاسوسی با هدف جمع‌آوری اطلاعات آلوده بوده‌اند. 


*کاسپراسکی ماهیت بدافزار جاسوسی را "اسرائیلی" عنوان کرد

////

شرکت روسی کاسپراسکی که در زمینه امنیت انفورماتیک فعالیت دارد، با اعلام ماهیت بدافزار جمع آوری کننده  کرده است نرم افزار جاسوسی پیچیده ای را کشف کرده است که به اعتقاد بیشتر ناظران منشاء این بدافزار از اسرائیل بوده است.

این شرکت تصریح کرد که ویروس‌های یافته شده در کامپیوترهای محل مذاکرات از سوی جاسوسان اسراییلی برای شنود مذاکرات به کار گرفته شده بود.

زمانی که خبر جاسوسی از محل مذاکرات منتشر شد، بسیاری از رسانه‌ها، از جمله رسانه‌های آمریکایی اسرائیل را متهم اصلی این جاسوسی معرفی کردند. با این وجود، تل آویو هرگونه دخالت در حمله سایبری و فعالیت جاسوسی اخیر را انکار و اتهامات وارد شده را رد کرده است. 

دادگستری سوئیس با هدف موجه جلوه دادن تعلیق فرآیند تحقیقات و دادرسی در خصوص جاسوسی انفورماتیکی تصریح کرد:« تعلیق دادرسی به این مفهوم است که علیرغم وجود دلائل و مستندات کافی و اثبات شدن فعالیت‌های مجرمانه جاسوسی، به دلیل شناسایی نشدن هویت عاملان آن و این که نمی توان این اقدامات مجرمانه را به شخص معینی منتسب کرد، روند رسیدگی و اجرای این پرونده به حالت تعلیق در می آید.» 

با این حال دفتر دادستانی سوئیس تاکید کرده است در صورت مشاهده شواهد جدید، دوباره این تحقیقات از سر گرفته خواهد شد.


*جاسوسی از محل مذاکرات هسته‌ای، بیانگر خیانت غربی‌ها به ایران است

////

«حسین کنعانی مقدم» کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون اعلام دادگستری سوئیس مبنی بر جاسوسی رژیم صهیونیستی از مذاکرات هسته‌ای ایران و مجموعه1+5 در هتل محل مذاکرات، اظهار داشت: همه می‌دانند که ماهیت رژیم صهیونیستی با توجه به اقداماتش، جاسوسی و خرابکاری است.

وی با اشاره به این که اقدام جاسوسی اسرائیل از مذاکرات هسته‌ای طبیعی است، گفت: برای کشورهای اروپایی حاضر در توافق، جای تاسف است که اجازه برداشت اطلاعات و جاسوسی را به رژیم صهیونیستی می‌دهند.

کنعانی مقدم با بیان این که دو نکته پیرامون جاسوسی رژیم صهیونیستی از هتل محل مذاکرات دارد، تصریح کرد: حالت اول این است که سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی حاضر در محل مذاکرات، با رژیم صهیونیستی همکاری داشته‌اند و دوم این‌که سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل از رایانه‌های مسئولان مذاکره کننده غربی هم جاسوسی کرده‌اند.

وی با اشاره به این که جاسوسی سرویس‌های صهیونیستی از هتل محل مذاکرات، نشان از ضعف اطلاعاتی غرب و مجموعه1+5 دارد، گفت: با توجه به موضوع محرمانه بودن مذاکرات هسته‌ای، اما همه می‌دانستند که هتل میزبان این مذاکرات، در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دارد و درآمدهای هتل مذکور به منابع دریافتی این رژیم واریز می‌شود.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با بیان این که درمجموع فرآیند جاسوسی اسرائیل از مذاکرات هسته‌ای ایران بیانگر خیانتی است که کشورهای غربی روا داشته‌اند، تصریح کرد: در ادامه نیز احتمال حضور و تاثیر بیشتر رژیم صهیونیستی در مذاکرات ایران و 1+5 همانند اسناد منتشر شده از سوی ویکی‌لیکس وجود دارد که ممکن است طرف‌های مذاکره کننده را به چالش کشیده و این مسئله را با بن‌بست مواجه کند. 




البته وقوع چنین اقدامات خرابکارانه‌ای از سوی رژیم نامشروع صهیونیستی جای تعجبی ندارد، چرا که جاسوسی و اخلال در امور کشورها با ماهیت این رژیم آمیخته شده است. اما سوئیس به‎عنوان کشور میزبان و طرف‌های غربی توافق که مسئول اصلی تامین امنیت اطلاعاتی مذاکرات را برعهده داشته‌اند، خیانتی دیگر را در امانت‌داری مذاکرات رقم زدند. 

شیوه دیگری از دغل کاری دیپلماتیک، که این بار غربی‌ها اطلاعاتش را در اختیار سرویس‌های جاسوسی صهیونیستی قرار دادند. 

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
هرانچه که ایان است چه حاجت به بیان است برنامه اقدام مشترک چیز محرمانه نداشت دنیا همه ازش اطلاع دارن جاسوسی برای چی با عقل بنده یسواد جور درنمیاد یه داستانی نوشتن شما هم بخوانید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
شکایتی تنظیم و تقاضای غرامت کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
این که تازگی نداشت.....جاسوسی هم نکنن..خودشون ...می گن بهشون....یا اصلان...رئیس اژانس هسته ای...پرونده ها رو برای مطالعه این نکبت ها شخصا می بره....


خیلی نمی خواد تعجب کنین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
کشورهای مصر لبنان فلسطین عربستان اردن قبرس کشور رژیم صهیونیستی را محاصره کونند تا مهمات واسلحه وداعشی ها را درمان نکونند
آخرین اخبار