ایلام؛

ایمن سازی محورهای اصلی تردد زائران

مدیرکل دفتر فنی استانداری ایلام از ایمن سازی و حذف نقاط حادثه خیز در محور های اصلی تردد زائران در واپسین روزهای منتهی به اربعین خبر داد.

گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ ربیع اله جاسمی اظهار کرد:به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی و جلوگیری از سرگردانی آنها و همچنین جلوگیری از بی نظمی و مشکلات ترافیکی، حذف نقاط حادثه خیز، روشنایی گردنه ها و نقاط پرحادثه، تعریض جاده ایلام صالح آباد مهران و پیشگیری از ایجاد ترافیک در شهر مهران با احداث کنارگذر و تقاطع های ایمن و اتصال مسیر به پایانه مسافری برکت انجام شده است.

وی اعلام کرد:در اجرای این طرح این محور به طول 50 کیلومتر تعریض و آسفالت شده و نقاط حادثه خیز آن حذف می شود.
جاسمی  ضمن بیان اینکه این محور یکی از محورهای اصلی تردد زائران عتبات عالیات است، یادآور شد: قسمت عمده ای از این محور تا پیش از فرا رسیدن اربعین تکمیل می شود.

جاسمی در ادامه خاطر نشان کرد: علاوه بر این از شهر مهران تا سد شهید آل اسحاق نیز به طول 12 کیلومتر عملیات خاکی، روسازی، آسفالت و چهاربانده کردن محور انجام شده است.

جاسمی افزود: همچنین در عبور از رودخانه کنجانچم در جاهایی که امکانپذیر است عملیات خاکی در 2 مقطع به منظور تعریض مسیر انجام شده و برای عبور اضطراری از پل های سوله ای استفاده شده است که در زمان اوج ترافیک و قفل شدن احتمالی ترافیک برای عبور از رودخانه مورد استفاده قرار گیرد.

وی مهم ترین مشکل ترافیکی این استان در ایام اربعین را روان سازی ترافیک برون شهری بدلیل کوهستانی بودن منطقه، پایین بودن سطح سرویس راهها و کم بودن ظرفیت عبور ترافیک عنوان کرد و گفت: ارتقا درجه راه های استان به منظور روان سازی ترافیک برون شهری ضروری است.

وی تأکید کرد: قبل از سد شهید آل اسحاق مهران نیز یک واریانت شناسایی و عملیات بهسازی و شن ریزی آن انجام شده است تا در مواقع اضطرار به عنوان جاده اضطراری مورد استفاده قرار گیرد.

جاسمی ، مهم ترین مشکل ترافیکی این استان در ایام اربعین را روان سازی ترافیک برون شهری بدلیل کوهستانی بودن منطقه، پایین بودن سطح سرویس راهها و کم بودن ظرفیت عبور ترافیک عنوان کرد و گفت: ارتقا درجه راه های استان به منظور روان سازی ترافیک برون شهری ضروری است.

جاسمی یادآور شد: از حمیل به سمت ایلام حدفاصل شهر سرابله تا ورودی شهر ایلام از سمت میدان ارغوان مسیر ایمن سازی شده و تا حد امکان یک خط سبقت نیز اضافه شده است.


وی یاد آور شد: از تونل آزادی به سمت شهر ایلام نیز علاوه بر تامین روشنایی، مسیر بوسیله جداکننده های نیوجرسی جداسازی شده است و موانع تقاطع ارغوان نیز تا پیش از اربعین برداشته خواهد شد.











انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.