مدیرکل فرودگاه های استان فارس گفت: فرودگاه شیراز به واسطه انجام 36 هزار پرواز در سال و جابه جایی سه میلیون مسافر چهارمین فرودگاه بین المللی کشور است.

فارس چهارمین فرودگاه بین المللی کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رضا بدیعی مدیرکل فرودگاه ‌های فارس در چند ماه اخیر نام شرکت فرودگاه های کشور به نام شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تغییرنام پیدا کرد و دلیل این تغییر به لحاظ نقش مهم فرودگاه های کشور در ناوبری هوایی در آسمان کشور است که این وظیفه مهجور مانده بود.
وی ادامه داد: مدیریت نیاز به یکسری ابزار دارد و برای مدیریت ترافیک هوایی نیاز به ابزاری است که C N S گفته می شود.
بدیعی فرد با توجه به عملکرد خوب متخصصین الکترونیک داخلی در دوران تحریم بیان کرد: اگر صنعت هواپیمایی کشور ما هنوز سرپا است نتیجه تلاشها و زحمات متخصصین داخلی است.
وی گفت: فرودگاه بین ‌المللی شیراز به واسطه انجام حدود 36هزار پرواز در سال و جابجایی ۳میلیون مسافر چهارمین فرودگاه بین المللی کشور است.
مدیرکل فرودگاه های استان فارس افزود: در جهت ایجاد زیرساخت ها پروژه نصب سیستم مدیریت فرکانس در حال انجام است که بخش هایی از آن خریداری و وارد کشور شده که در حال آماده کردن زیرساخت ها برای نصب آنه ا هستیم.
وی اضافه کرد: پروژه دیگر نصب و راه اندازی یک سیستم راداری جدید است که کارهای اجرایی آن هم در حال انجام است و پیش بینی می کنیم تا اواسط سال آینده این سیستم در فرودگاه شیراز به بهره برداری برسد.
بدیعی فرد با توجه به لزوم جمع آوری سیستم های زمینی گفت: در دنیا در حوزه ناوبری در حال جمع آوری سیستم های زمینی است و بعد از سال 2020 میلادی تمام کشورها باید حوزه ناوبری خودشان را به حوزه ماهواره تغییر دهند که نیازمند انجام تمهیداتی است که مهمترین آن ها آموزش است.
مدیرکل فرودگاه های استان فارس تاکید کرد: در حوزه ناوبری باید به آموزش اهمیت دوچندانی داده شود تا بتوانیم همگام با دیگر کشورها در این حوزه پیشرفت داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: به واسطه ناامنی در کشورهای منطقه اکثر ایرلاین های دنیا مسیر پروازی خود را به سمت عبور از فضای ایران تغییر داده اند و بدلیل ناامنی در کشورهای سوریه، عراق و یمن یک شبه ترافیک هوایی ما سه برابر شد.
وی افزود: حجم پروازها آنقدر زیاد بود که سیستم‌ های ما قابلیت پوشش به همه آن ها را نداشت و این مشکل نیز با کمک متخصصین داخلی نیز برطرف شد.
مدیرکل فرودگاههای استان فارس تصریح کرد: ما در آینده یکی از کشورهای پیشرو در ارایه سرویس های مدرن ناوبری هوایی با کمک متخصصین زبده داخلی هستیم.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.